Peugeot este o marca de automobile francez, parte a grupului PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producator auto din Europa bazează [6].
Afacere de familie care precede actuala compania Peugeot a fost înființată în 1810, și mori fabricate de cafea și biciclete. La 20 noiembrie 1858, Emile Peugeot aplicat pentru marca leu. Armand Peugeot a construit masina preocuparea in primul rand, un triciclu cu aburi încredere, în colaborare cu Leon Serpollet în 1889;. Aceasta a fost urmată în 1890 de o mașină cu combustie internă, cu un motor Panhard-Daimler [7] Din cauza discordie de familie, Armand Peugeot in 1896 a fondat Société des Automobiles Peugeot.Compania Peugeot si familie este originar din Sochaux, Franta. Peugeot păstrează o instalație de producție mare și Peugeot Muzeul acolo. Acesta susține, de asemenea Sochaux club de fotbal, fondat în 1928 de către un membru al familiei Peugeot.
Numele se pronunta [pøʒo] în franceză, și se pronunță frecvent / pɜrʒoʊ / PUR-zhoh în engleza britanică. Acesta se pronunță PEW-shjo în limba engleză și irlandeză Noua Zeelandă limba engleză.
istorie
istoria timpurie
Familia Peugeot a Valentigney, Montbéliard, Franche-Comté, Franta, a inceput in afaceri de fabricație, în secolul 18. În 1842, au adaugat producția de cafea, piper, si rasnite sare [8] companiei intrarea pe piață vehiculul a fost prin intermediul rochii crinolina, care au utilizat tije de oțel, ceea ce duce la cadre umbrelă, Bustean de lame, roți de sârmă, și în cele din urmă. biciclete [9]. Armand Peugeot a prezentat lui "Le Grand Bi" penny-ban în 1882, împreună cu o serie de alte biciclete. Biciclete Peugeot a continuat să fie construite până foarte de curând, deși compania auto și compania de biciclete s-au despărțit în 1926.
Mai multe mașini au urmat, douăzeci și nouă fiind construit în 1892, patruzeci în 1894, șaptezeci și două în 1895, 156 în 1898, și 300 în 1899. [10] Aceste modele timpurii s-au dat "tip" numere cu Tip 12, pentru exemplu, datând din anul 1895. Peugeot a devenit primul producător pentru a se potrivi anvelope de cauciuc (solide, mai degrabă decât pneumatice), într-o mașină pe benzină în acel an. [Necesită citare]
Peugeot era un pionier în motor de curse cu Albert Lemaître castiga cursa lume primul motor, 1894 Paris-Rouen rasă, într-un 3 CP Peugeot. Cinci Peugeot calificat pentru evenimentul principal, și toate terminat. Lemaître a terminat 3 minute 30 secunde in spatele de Comte Dion a cărui aburi auto elevator a fost neeligibile pentru competiția oficială. [12] Trei Peugeot s-au înscris la 1895 la Paris-Bordeaux, unde au fost bătuți cu mașina, Panhard lui [13] (în ciuda o viteză medie de 20,8 km / h (12.9 mph) [14] și luând premiul 31500 francul [14] Acest lucru a marcat, de asemenea, debutul de anvelope Michelin din curse, [15], de asemenea, pe un Peugeot,. au dovedit a fi insuficient durabile [12]. Cu toate acestea, vehiculele erau încă vagoane foarte mult fara cai în aspectul și au fost condus de un braț.
1896 a văzut primele motoare Peugeot construite; nu mai erau dependente de Daimler. Proiectat de Rigoulot, primul motor a fost un HP 8 (6.0 kW) Twin orizontală montate pe partea din spate a de tip 15 [15] De asemenea, a servit ca baza o copie aproape exactă produse de Rochet-Schneider. [15]. Mai mult îmbunătățiri urmat: motorul sa mutat la față pe tip 48 și a fost în curând sub o capota (capota), la partea din față a mașinii, în loc de sub ascunse, volanul a fost adoptată la Tip 36, și au început să se uite mai mult cum ar fi masina moderna.
. În 1896, Armand Peugeot rupt de la Les Fils de Peugeot Frères, pentru a forma propria companie, Société Anonyme des Automobiles Peugeot, construirea unei noi fabrici la Audincourt să se concentreze în întregime pe autovehicule [15] În 1899, vânzările lovit 300; vanzarile totale de automobile pentru toate din Franța, care au fost ani 1200 [15] În același an, Lemaître a castigat Raliul Nice-Castellane-Nisa într-o specială 5850 cc (357 cu in) 20 CP (14,9 kW) Racer. [15].
La Paris 1901 Salonul, Peugeot a debutat cu un mic arbore condus-652 cc (40 cu in) 5 CP (3,7 kW), cu un cilindru, numit Bébé (Pat), precum și vărsat imaginea sa conservatoare, devenind un lider în stil [16]. După introducerea nouăsprezecelea în 1902 la Paris-Viena raliu cu un HP 50 (37.3 kW) 11322 cc (691 cu in) Racer, precum și faptul că nu a terminat cu două mașini similare, Peugeot renunta curse [16].
Peugeot adăugat o motocicletă în gama sa în 1903, și motociclete au fost construite sub numele de Peugeot de atunci. Prin 1903, Peugeot a produs jumătate din mașinile construite în Franța, și au oferit CP 5 (4 kW) bebe, un CP 6.5 (4.8 kW) cu patru locuri, si un HP 8 (6.0 kW) și 12 CP (8,9 kW ) seamănă cu modele contemporane Mercedes [16].
Salonul 1907 a arătat Peugeot primul cu șase cilindri, și a marcat Tony Huber aderarea ca constructor de motor. [16] Până în 1910, linia de Peugeot de produse inclus o cc 1149 (70 cu in) cu doi cilindri si sase de patru cilindri, între 2 litri și 6 litri. În plus, o nouă fabrică a fost deschisă în același an, la Sochaux, care a devenit principalul planta în 1928. [17]
Un nume mai faimos, Ettore Bugatti, a proiectat noul 850 CC (52 cu in) cu patru cilindri Bébé din 1912. [16] În același an, Peugeot a revenit la curse cu o echipa de trei auto-ingineri (o rasa tipic de perioada de pionierat, exemplificat de Enzo Ferrari, printre altele): Jules Goux (absolvent de Arte si Meserii, Paris), Paolo Zuccarelli (fosta de Hispano Suiza-), și Georges Boillot (denumite colectiv Charlatans Les), cu 26 de ani elvețian inginer Ernest Henry pentru a face realitatea lor idei. Compania a decis Voiturette (masina de lumină) nu a fost suficient de curse, și a ales să încerce Grandes épreuves (Grand Touring). Ei au făcut acest lucru cu un tur de forță de inginerie:. 7.6 DOHC un-litri cu patru cilindri (110x200 mm), cu patru supape pe cilindru [18] Sa dovedit a fi mai rapid decât alte masini ale timpului său, și a câștigat Boillot 1912 Marele Premiu al Frantei la o medie de 68.45 mph (110.2 kilometri pe oră), în ciuda pierde treapta a treia și a lua o oprire douăzeci minute. [19] În mai 1913, Goux luat unul la Indianapolis, și a câștigat la o medie de 75.92 mph (122.2 kilometri pe oră ), înregistrarea imediat viteze de 93.5 mph (150.5 kilometri pe oră). [19] În 1914, Boillot lui 3-litri set de L5 un nou record Indy poala de 99,5 mph (160.1 kilometri pe oră), și Duray locul doi (bătuți de către ex- Peugeot-as René Thomas într-un cc 6235 (380 cu in) Delage) [20] O altă (condus de fratele lui Boillot, André), plasate în 1915;. modele similare a câștigat în 1916 (Dario Resta) și 1919 (Salut Wilcox).
Pentru francez 1913 Grand Prix, o mai bună L5 (cu 5655 cc (345 cu in), motor) a fost produs cu un arbore cotit ballbearing de pionierat, uneltele bazate pe axe cu came, precum și lubrifiere cu carter uscat, toate din care în curând a devenit standard pe masinile de curse; din păcate, , Zuccarelli a fost ucis in timpul testelor pe drumurile publice, [19], dar Boillot a câștigat cu ușurință evenimentul, făcându-l (si Peugeot), cursa de primul castigator dublu. [20] Pentru 1914 francez GP, Peugeot a fost overmatched de Mercedes, și în ciuda unui inovație nou, cu patru roți frâne (împotriva Mercedes "spate-numai), Georges sa dovedit incapabil să le potrivi și mașina sa stricat. [20] (In mod surprinzator, un model de 1914 a transformat o mph 103 (165.8 kilometri pe oră), în tur practică la Indy în 1949, dar aceasta nu a reușit să se califice.) [21] Peugeot a fost mai norocos în 1915, câștigând la GP franceză și Cupa Vanderbilt. [21]
În timpul Primului Război Mondial, Peugeot transformat în mare parte producția de arme, devenind un important producător de arme și vehicule militare, de la biciclete la tancuri si scoici.

În 1946, [26] compania a repornit productia de masini cu 202, livrarea de 14000 de exemplare [25] În 1947, Peugeot a introdus Peugeot 203, cu arcuri elicoidale, cremalieră și pinion de direcție și frâne hidraulice,.. [26] 203 set noi de vânzări de Peugeot înregistrări, rămânând în producție până în 1960 [25].
Peugeot va prelua Chenard-Walcker în 1950, [26] care au fost deja obligate să achiziționeze un interes de control în Hotchkiss în 1942. Un model de popular introdus în 1955 a fost 403 Peugeot. Cu un motor de 1,5 litri, a vandut un milion de exemplare până la sfârșitul anului ciclu de producție în 1962, [27]
Compania a inceput sa vanda masini in Statele Unite in 1958, iar in 1960 a introdus Peugeot 404, care a folosit un cc 1618 (99 cu in) versiune a motorului de 403, înclinat 45 °.404 s-au dovedit suficient de robust pentru a câștiga Raliul Safari din Africa de Est, în patru din cele șase ani între 1963 și 1968.
Mai multe modele au urmat, multe stil de Pininfarina, cum ar fi 504, unul dintre modelele cele mai distinctive Peugeot lui. Ca mulți producători europeni, colaborarea cu alte firme au crescut, Peugeot a lucrat cu Renault din 1966 și Volvo din 1972.
Mai multe modele Peugeot s-au adunat în Australia, care începe cu 203 în 1953. [28] Acestea au fost urmate de 403, 404 și 504 modele cu montaj australian se termină cu 505 la începutul anilor 1980.
Preluarea de Citroën și Europa ChryslerArticol principal: PSA Peugeot Citroen
În 1974 Peugeot a cumpărat o cotă de 30% din actiunile Citroen, și a luat-o peste complet în 1975, după ce guvernul francez a dat sume mari de bani pentru a noua companie. Citroen a fost în probleme financiare, deoarece sa dezvoltat prea multe modele de radicale noi pentru resursele sale financiare. Unii dintre ei, în special SM Citroen și societatea Comotor motor rotativ s-au dovedit nerentabile. Alții, CX Citroen Citroen GS și, de exemplu, s-au dovedit de mare succes, în piață.
Compania-mamă comună a devenit PSA (Peugeot Société Anonyme), de grup, care avea ca scop să păstreze identitățile distincte atât pentru Peugeot Citroen si marci, in timp ce schimbul de inginerie și a resurselor tehnice. Peugeot astfel controlate pentru scurt timp numele de curse Maserati, dar eliminate de acesta în mai 1975.
Grupul apoi a preluat divizia europeană a Chrysler (care au fost anterior Rootes și Simca), în 1978, ca producatorul auto american sa luptat pentru a supraviețui. Curând întreaga Chrysler / Simca gama a fost vândut sub insigna reînviat Talbot până la producția de autoturisme Talbot-branded a fost suspendat în 1987 și la vehicule utilitare în 1992. [29]1980 și 1990
În 1983 Peugeot a lansat populare și de succes Peugeot 205, care este în mare măsură creditat pentru transformarea soarta companiei în jurul valorii de. [30]
Ca parte a Peugeot Guangzhou Automobile Company (GPAC) joint venture Peugeot 504 și 505 au fost construite în China 1985 - 1997.
În 1986, compania a scăzut de brand Talbot, pentru autoturisme atunci când a încetat producția de Horizon Simca bazată pe / Alpine / Solara modele. Ceea ce a fost de a fi numit Arizona Talbot a devenit 309, cu planta fostul Rootes în Ryton și instalații Simca în Poissy fiind predat pentru Peugeot asamblare. Peugeot produce în Ryton a fost semnificativă, așa cum a semnalat foarte Peugeot prima dată va fi construit in Marea Britanie. Numele Talbot supraviețuit pentru un pic mai mult pe vehicule utilitare până în 1992 înainte de a fi abandonate complet.
Trăită de alte factorii de decizie europeni de automobile de volum, vanzarile Peugeot din SUA și Canada șovăit și în cele din urmă a devenit nerentabilă, ca de design Peugeot 505 cu vârsta. Pentru un timp, de distribuție în piața canadiană a fost manipulat de Chrysler. Cateva idei pentru a transforma în jurul valorii de vânzări în Statele Unite, cum ar fi, inclusiv Peugeot 205 în gama sa, au fost luate în considerare, dar nu urmărit. La începutul anilor nouăzeci, Peugeot 405 nou introdus s-au dovedit necompetitive cu modele interne și de import în același segment de piață, și a vândut mai mult de 1.000 de unitati. Vânzările totale au scăzut la 4,261 de unități în 1990 și 2240 până în iulie 1991, ceea ce a determinat societatea să înceteze operațiunile din SUA și Canada după 33 de ani. De atunci, nu există în prezent planuri nu știe să se întoarcă la piața americană. În 1997, doar 6 ani mai târziu, după scoaterea din ambele piețele din SUA și Canada, Peugeot a revenit în Mexic, după o absență de 36 de ani în temeiul Acordului de liber schimb între Mexic și Chile. Notă: Modelele Peugeot (1992-prezent) nu pot fi cumpărate sau importate în SUA din Mexic.
La 18 aprilie 2006, PSA Peugeot Citroen a anunțat închiderea instalației de fabricație Ryton în Coventry, Anglia. Acest anunt a dus la pierderea de 2.300 de locuri de muncă, precum și aproximativ 5.000 de locuri de muncă în lanțul de aprovizionare.Uzina a produs ultimul său Peugeot 206 la 12 decembrie 2006 și în cele din urmă închis în ianuarie 2007.
Peugeot este un drum lung off de la obiectivul său ambițios de a vinde 4 milioane de unitati anual, pana la sfarsitul acestui deceniu. În 2008, vânzările sale au rămas sub pragul de 2 milioane. La mijlocul anului 2009, "negative ale pieței și de condițiile industriei au fost învinuit pentru cade în vânzări și pierderi de exploatare. Christian Streiff a fost înlocuit de Philippe Varin (CEO) și Jean-Pierre Ploue (Design Cap) a fost transferat de la postul său de la Citroen. În 2009, Peugeot a revenit la piața canadiană cu brandul singurul scuter.
Peugeot 107
Cu toate acestea, Peugeot încă planuri pe dezvoltarea de noi modele pentru a concura în segmentele în care în prezent nu se concurează. Collin a afirmat că constructorul francez a concurat în 72% din segmentele de piață în anul 2007, dar el a vrut pentru a obține că cifra de până la 90%. În ciuda programului Peugeot curse sport, societatea nu este pregătită pentru a construi o masina sport pur hardcore mai mult decât viitoarea RC Z coupe sport. Se urmărește, de asemenea, finanțare de la guvern pentru a dezvolta un tren de rulare hibrid diesel-, care ar putea fi cheia pentru expansiunea.
Până în 2010, Peugeot planificate pe urmărirea noi piețe, în special în China, Rusia și America de Sud și în 2011 a decis să re-intra pe piața indiană, după 14 de ani, cu o nouă fabrică la Sanand, Gujarat, India [31].

Peugeot era implicat în motorsport din primele zile și a intrat cinci masini pentru studiile la Paris-Rouen în 1894, cu una dintre ele, condus de Lemaître, de finisare al doilea. Aceste studii sunt, de obicei, considerate ca fiind prima competiție sportivă cu motor. Participarea într-o varietate de evenimente a continuat până la Primul Război Mondial, dar a fost în anul 1912, care a făcut Peugeot contribuția sa cea mai notabilă cu motor istoria sportivă atunci când una dintre masinile lor, condus de Georges Boillot, a câștigat Marele Premiu al Frantei de la Dieppe. Aceasta masina revolutionara a fost propulsata de un motor de drept-4 proiectat de Ernest Henry sub îndrumarea punct de vedere tehnic cunostinte de curse drivere Pavel Zuccarelli și Boillot Georges.Designul a fost foarte influent pentru curse, deoarece motoarele prezentat pentru prima dată DOHC si patru supape pe cilindru modul de viteze mari ale motorului, o abatere radicală de la motoarele de curse anterioare, care s-au bazat pe deplasarea uriașă pentru putere. În 1913 Peugeot de design similar cu 1912 Grand Prix-ul auto a castigat Marele Premiu al Frantei de la Amiens si Indianapolis 500. Atunci când unul dintre cele Racers Peugeot a rămas în Statele Unite în timpul Primului Război Mondial și părți nu au putut fi achiziționate din Franța pentru sezonul 1914, Birmania proprietarului, Bob a avut-o de service, în magazinul lui Harry Miller de către un mecanic tanar pe nume Fred Offenhauser. Familiarizarea lor cu motorul Peugeot a fost baza motorului renumit curse Miller, care mai târziu a dezvoltat în Offenhauser.
Raliuri
Importatorilor din Africa de Est Peugeot a avut un record impresionant în raliuri foarte în anii 1960 - Nick Nowicki și Paddy Cliff câștigat de Est African Safari în 1963, cu un Marshall a intrat 404 sedan. În 1966 și 1967, Tankanyika Motors a intrat în Tanzania câștigătoare sedan Injectarea 404, pilotat de întârziere Bert Shanlkand și Rothwell Chris. S-ar putea au câștigat din nou în 1968, dar în timp ce în al doilea rând, motorul lor a explodat și, în final Nick Nowicki și Paddy Cliff a admis onoarea lui Peugeot prin câștigarea raliului. Peugeot a castigat, de asemenea, Raliul Safari din 1975 (Andersson într-un sedan de injecție 504) și în 1978 (Nicolas într-un motor V6 Coupe 504), ambele masini fiind intrări echipa de uzina.Peugeot 205 Turbo 16.
Peugeot a avut, de asemenea, de succes în continuare în raliuri internaționale, mai ales în Campionatul Mondial de Raliuri cu patru roți-drive turbo versiuni ale Peugeot 205, și, mai recent Peugeot 206. În 1981, Jean Todt, fostul co-driver pentru Hannu Mikkola, Mäkinen Timo și Fréquelin Guy printre altele, a fost întrebat de către Jean Boillot, șeful de Automobile Peugeot, pentru a crea un departament concurs pentru PSA Peugeot Citroën. [43] Peugeot rezultat Talbot Sport, stabilit la Bois de Boulogne lângă Paris, [44] a debutat său Grupa B 205 Turbo 16 la 1984 Tour de Corse în luna mai, și a luat raliu mondial prima victorie în același an, la Raliul 1000 Lacuri în luna august, în mâinile Ari Vatanen [45] Cu excepția unei raliu de anduranta în cazul în care nu au fost Peugeot participă., Vatanen a continuat raliuri mondiale victorie Cinci in linie.
Dominarea Peugeot a continuat și în sezonul 1985. În ciuda accidentului fatal aproape Vatanen în Argentina, în mijlocul sezonului, coechipierul său și compatriotul Timo Salonen a dus la Peugeot prima sa șoferilor și producătorilor "titluri de campion mondial, cu mult înainte de Audi Quattro și Audi Sport a acestora. În sezonul 1986, Vatanen a lui tânărul de înlocuire Juha Kankkunen bate Lancia Markku Alen la șoferilor Titlu și Peugeot au luat producătorii săi două "Titlul înainte de Lancia. Ca urmare a FIA interzicerea de automobile Grupa B pentru 1987, in mai, dupa accident mortal Henri Toivonen lui, Todt a fost indignat și chiar (fără succes) urmărit acțiune în justiție împotriva federației. [43] Peugeot, apoi a trecut la raliu raiduri. Utilizarea 205 și un 405, Peugeot a câștigat Raliul Dakar de patru ori într-un rând 1987 - 1990; trei ori cu Vatanen și o dată cu Kankkunen.206 WRC.
În 1999, Peugeot a revenit la Campionatul Mondial de Raliuri WRC cu 206. Masina a fost imediat competitivă împotriva opoziției, cum ar fi Subaru Impreza WRC, Ford Focus WRC și Mitsubishi Lancer Evolution. Marcus Grönholm a dat masina prima victorie la Raliul 2000 suedez, si Peugeot a continuat să câștige titlul constructorilor în primul an complet de la întoarcere, și Gronholm a șoferilor titlu, în primul său sezon complet WRC. După ce cu succes, dar apărarea strictă titlu producătorilor lor în anul 2001, Peugeot Sport a dominat sezonul 2002, luând opt victorii în mâinile Grönholm și Panizzi Gilles. Grönholm a luat, de asemenea, titlul pilotilor. Pentru sezonul 2004, Peugeot 206 WRC retras în favoarea noului 307 WRC. WRC 307 nu a returnat predecesorul său în succesul, dar Grönholm a luat trei victorii cu masina, una în 2004 și două în 2005. PSA Peugeot Citroen s-au retras de la Peugeot WRC după sezonul 2005, in timp ce Citroën a luat un an sabatic în 2006 și sa întors pentru sezonul următor. Între timp, Gronholm a plecat Peugeot atunci cand au renuntat la sfârșitul anului 2005 la partenerul tanar compatriotul Mikko Hirvonen de la Ford.Touring cu curse de masiniTim Harvey într-un 406 în timpul sezonului BTCC 1996.
De-a lungul mijlocul anilor 1990, Peugeot 406 sedan (numit un sedan în unele țări) atacate turnee campionate auto din întreaga lume, bucurându-se de succes în Franța, Germania și Australia, dar faptul că nu a câștiga o cursă unică în British Touring Car Championship, în ciuda unei numărul de clasări pe podium sub comanda lui 1992 British Touring Car Champion Tim Harvey. În Gran Turismo 2 descrierea salonul 406 rezumă cariera sa de curse ca "o masina turism competitiv, care a concurat în întreaga Europă".
Masinile britanice au fost pregătite de o echipă de la fabrica Peugeot din Marea Britanie în Coventry în 1996, când au purtat-o livrea roșie, și de către MSD în 1997-1998, atunci când acestea purtau un verde și un design distinct flacără de aur. Inițial lipsa 406 de succesul a fost pus pe seama problemelor de suspensie. Pe parcursul anului 1998 406 nu aveau aparent cai putere suficientă pentru a concura cu alergătorii din față "Nissan Primeras și ale Acordurilor de Honda, acest lucru a fost menționat în timpul un rezultat deosebit de puternic de la 406 Harvey, la Parcul Oulton reuniunea BTCC din 1998, atunci când motorsport comentator Charlie Cox a declarat că" unii oameni spune (406) este în jos, pe forță - glumești ". În timpul întâlnirii BTCC primul la Silverstone, în același an, Cox menționează că MSD re-proiectat masina 406 Touring ", de la sol în sus".
În 2001, Peugeot a intrat în trei 406 coupe campionatul British Touring Car pentru a concura cu dominantă Vauxhall Astra coupe. Din pacate coupe 406 a fost la sfârșitul a produsului său ciclu de viață și nu a fost competitivă, în ciuda unor promisiuni spre sfârșitul anului, în special atunci când Peugeot Steve Soper a condus o cursă numai de a suferi defectării motorului în ultimele tururi câteva. Coupe 406 au fost pensionați la sfârșitul anului următor și se înlocuiește cu Peugeot 307-din nou, necompetitiv-în anul 2003.
Peugeot a fost curse în stoc serii de automobile Brazilia din 2007 si a castigat campionate 2008, 2009 și 2011.
Peugeot a fost destul de curse cu succes în Campionatul danez Touring Car, cu atât 306 și 307.Sport masina de curse908 HDi FAP sport prototip, condus de Jacques Villeneuve în 2007.
În anii 1990 compania a concurat in cursele de anduranta, inclusiv Mondial Campionatul sport și cele 24 de ore de la Le Mans cursa cu 905. Echipa de sport a fost stabilit la Vélizy-Villacoublay, Franța. [46] După primele probleme cu fiabilitatea si aerodinamica, 905 a avut succes în Campionatul Mondial de sport, castigand opt din cele 14 curse de-a lungul sezoanelor 1991 și 1992 și câștigarea echipei și titluri de conducător auto în 1992. Peugeot a câștigat, de asemenea, de 24 de ore de la Le Mans în 1992 și 1993.
Peugeot întors la sport de curse și de la Le Mans în 2007 cu motor diesel Peugeot 908 HDi FAP. La 2007 24 de ore de la Le Mans, Stéphane Sarrazin pole-position securizat, dar s-au dovedit fiabile si 908s cedat victoria la Audi. În 2008, a câștigat din nou un Sarrazin pole position, dar Audi a dominat din nou. Pentru 2009 24 de ore de la Le Mans, Peugeot 908 HDi FAPS terminat primul și al doilea ansamblu, condus de către conducătorii auto Marc Gene, Brabham David, și Wurz Alexandru.Formula One
Compania a fost, de asemenea implicat în furnizarea de motoare pentru Formula One echipe, în special la McLaren în 1994, în Iordania, pentru sezoanele 1995, 1996 și 1997, precum și pentru a Prost pentru sezoanele 1998, 1999 și 2000. Interesele F1 Peugeot au fost vândute la Asiatech la sfârșitul sezonului 2000.Peugeot Avenue
Peugeot au dealeri emblematice, numit Peugeot Avenue, situată pe Champs Elysees din Paris, și la Berlin. Showroom-ul din Berlin este mai mare decât la Paris, dar ambele cu schimbarea în mod regulat, mini-expoziții featuring a automobilelor de productie si concept. Ambele sunt dotate, de asemenea, un mic Boutique Peugeot, si sunt locuri populare pentru fanii Peugeot pentru a vizita. Peugeot Avenue Berlin oferă, de asemenea, o cafenea, numit Café de France. Peugeot Avenue la Berlin închis în 2009.


Afacere de familie care precede actuala compania Peugeot a fost înființată în 1810, și mori fabricate de cafea și biciclete. La 20 noiembrie 1858, Emile Peugeot aplicat pentru marca leu. Armand Peugeot a construit masina preocuparea in primul rand, un triciclu cu aburi încredere, în colaborare cu Leon Serpollet în 1889;. Aceasta a fost urmată în 1890 de o mașină cu combustie internă, cu un motor Panhard-Daimler [7] Din cauza discordie de familie, Armand Peugeot in 1896 a fondat Société des Automobiles Peugeot.Compania Peugeot si familie este originar din Sochaux, Franta. Peugeot păstrează o instalație de producție mare și Peugeot Muzeul acolo. Acesta susține, de asemenea Sochaux club de fotbal, fondat în 1928 de către un membru al familiei Peugeot.
Numele se pronunta [pøʒo] în franceză, și se pronunță frecvent / pɜrʒoʊ / PUR-zhoh în engleza britanică. Acesta se pronunță PEW-shjo în limba engleză și irlandeză Noua Zeelandă limba engleză.
istorie
istoria timpurie
Familia Peugeot a Valentigney, Montbéliard, Franche-Comté, Franta, a inceput in afaceri de fabricație, în secolul 18. În 1842, au adaugat producția de cafea, piper, si rasnite sare [8] companiei intrarea pe piață vehiculul a fost prin intermediul rochii crinolina, care au utilizat tije de oțel, ceea ce duce la cadre umbrelă, Bustean de lame, roți de sârmă, și în cele din urmă. biciclete [9]. Armand Peugeot a prezentat lui "Le Grand Bi" penny-ban în 1882, împreună cu o serie de alte biciclete. Biciclete Peugeot a continuat să fie construite până foarte de curând, deși compania auto și compania de biciclete s-au despărțit în 1926.
Mai multe mașini au urmat, douăzeci și nouă fiind construit în 1892, patruzeci în 1894, șaptezeci și două în 1895, 156 în 1898, și 300 în 1899. [10] Aceste modele timpurii s-au dat "tip" numere cu Tip 12, pentru exemplu, datând din anul 1895. Peugeot a devenit primul producător pentru a se potrivi anvelope de cauciuc (solide, mai degrabă decât pneumatice), într-o mașină pe benzină în acel an. [Necesită citare]
Peugeot era un pionier în motor de curse cu Albert Lemaître castiga cursa lume primul motor, 1894 Paris-Rouen rasă, într-un 3 CP Peugeot. Cinci Peugeot calificat pentru evenimentul principal, și toate terminat. Lemaître a terminat 3 minute 30 secunde in spatele de Comte Dion a cărui aburi auto elevator a fost neeligibile pentru competiția oficială. [12] Trei Peugeot s-au înscris la 1895 la Paris-Bordeaux, unde au fost bătuți cu mașina, Panhard lui [13] (în ciuda o viteză medie de 20,8 km / h (12.9 mph) [14] și luând premiul 31500 francul [14] Acest lucru a marcat, de asemenea, debutul de anvelope Michelin din curse, [15], de asemenea, pe un Peugeot,. au dovedit a fi insuficient durabile [12]. Cu toate acestea, vehiculele erau încă vagoane foarte mult fara cai în aspectul și au fost condus de un braț.
1896 a văzut primele motoare Peugeot construite; nu mai erau dependente de Daimler. Proiectat de Rigoulot, primul motor a fost un HP 8 (6.0 kW) Twin orizontală montate pe partea din spate a de tip 15 [15] De asemenea, a servit ca baza o copie aproape exactă produse de Rochet-Schneider. [15]. Mai mult îmbunătățiri urmat: motorul sa mutat la față pe tip 48 și a fost în curând sub o capota (capota), la partea din față a mașinii, în loc de sub ascunse, volanul a fost adoptată la Tip 36, și au început să se uite mai mult cum ar fi masina moderna.
. În 1896, Armand Peugeot rupt de la Les Fils de Peugeot Frères, pentru a forma propria companie, Société Anonyme des Automobiles Peugeot, construirea unei noi fabrici la Audincourt să se concentreze în întregime pe autovehicule [15] În 1899, vânzările lovit 300; vanzarile totale de automobile pentru toate din Franța, care au fost ani 1200 [15] În același an, Lemaître a castigat Raliul Nice-Castellane-Nisa într-o specială 5850 cc (357 cu in) 20 CP (14,9 kW) Racer. [15].
La Paris 1901 Salonul, Peugeot a debutat cu un mic arbore condus-652 cc (40 cu in) 5 CP (3,7 kW), cu un cilindru, numit Bébé (Pat), precum și vărsat imaginea sa conservatoare, devenind un lider în stil [16]. După introducerea nouăsprezecelea în 1902 la Paris-Viena raliu cu un HP 50 (37.3 kW) 11322 cc (691 cu in) Racer, precum și faptul că nu a terminat cu două mașini similare, Peugeot renunta curse [16].
Peugeot adăugat o motocicletă în gama sa în 1903, și motociclete au fost construite sub numele de Peugeot de atunci. Prin 1903, Peugeot a produs jumătate din mașinile construite în Franța, și au oferit CP 5 (4 kW) bebe, un CP 6.5 (4.8 kW) cu patru locuri, si un HP 8 (6.0 kW) și 12 CP (8,9 kW ) seamănă cu modele contemporane Mercedes [16].
Salonul 1907 a arătat Peugeot primul cu șase cilindri, și a marcat Tony Huber aderarea ca constructor de motor. [16] Până în 1910, linia de Peugeot de produse inclus o cc 1149 (70 cu in) cu doi cilindri si sase de patru cilindri, între 2 litri și 6 litri. În plus, o nouă fabrică a fost deschisă în același an, la Sochaux, care a devenit principalul planta în 1928. [17]
Un nume mai faimos, Ettore Bugatti, a proiectat noul 850 CC (52 cu in) cu patru cilindri Bébé din 1912. [16] În același an, Peugeot a revenit la curse cu o echipa de trei auto-ingineri (o rasa tipic de perioada de pionierat, exemplificat de Enzo Ferrari, printre altele): Jules Goux (absolvent de Arte si Meserii, Paris), Paolo Zuccarelli (fosta de Hispano Suiza-), și Georges Boillot (denumite colectiv Charlatans Les), cu 26 de ani elvețian inginer Ernest Henry pentru a face realitatea lor idei. Compania a decis Voiturette (masina de lumină) nu a fost suficient de curse, și a ales să încerce Grandes épreuves (Grand Touring). Ei au făcut acest lucru cu un tur de forță de inginerie:. 7.6 DOHC un-litri cu patru cilindri (110x200 mm), cu patru supape pe cilindru [18] Sa dovedit a fi mai rapid decât alte masini ale timpului său, și a câștigat Boillot 1912 Marele Premiu al Frantei la o medie de 68.45 mph (110.2 kilometri pe oră), în ciuda pierde treapta a treia și a lua o oprire douăzeci minute. [19] În mai 1913, Goux luat unul la Indianapolis, și a câștigat la o medie de 75.92 mph (122.2 kilometri pe oră ), înregistrarea imediat viteze de 93.5 mph (150.5 kilometri pe oră). [19] În 1914, Boillot lui 3-litri set de L5 un nou record Indy poala de 99,5 mph (160.1 kilometri pe oră), și Duray locul doi (bătuți de către ex- Peugeot-as René Thomas într-un cc 6235 (380 cu in) Delage) [20] O altă (condus de fratele lui Boillot, André), plasate în 1915;. modele similare a câștigat în 1916 (Dario Resta) și 1919 (Salut Wilcox).
Pentru francez 1913 Grand Prix, o mai bună L5 (cu 5655 cc (345 cu in), motor) a fost produs cu un arbore cotit ballbearing de pionierat, uneltele bazate pe axe cu came, precum și lubrifiere cu carter uscat, toate din care în curând a devenit standard pe masinile de curse; din păcate, , Zuccarelli a fost ucis in timpul testelor pe drumurile publice, [19], dar Boillot a câștigat cu ușurință evenimentul, făcându-l (si Peugeot), cursa de primul castigator dublu. [20] Pentru 1914 francez GP, Peugeot a fost overmatched de Mercedes, și în ciuda unui inovație nou, cu patru roți frâne (împotriva Mercedes "spate-numai), Georges sa dovedit incapabil să le potrivi și mașina sa stricat. [20] (In mod surprinzator, un model de 1914 a transformat o mph 103 (165.8 kilometri pe oră), în tur practică la Indy în 1949, dar aceasta nu a reușit să se califice.) [21] Peugeot a fost mai norocos în 1915, câștigând la GP franceză și Cupa Vanderbilt. [21]
În timpul Primului Război Mondial, Peugeot transformat în mare parte producția de arme, devenind un important producător de arme și vehicule militare, de la biciclete la tancuri si scoici.
În 1946, [26] compania a repornit productia de masini cu 202, livrarea de 14000 de exemplare [25] În 1947, Peugeot a introdus Peugeot 203, cu arcuri elicoidale, cremalieră și pinion de direcție și frâne hidraulice,.. [26] 203 set noi de vânzări de Peugeot înregistrări, rămânând în producție până în 1960 [25].
Peugeot va prelua Chenard-Walcker în 1950, [26] care au fost deja obligate să achiziționeze un interes de control în Hotchkiss în 1942. Un model de popular introdus în 1955 a fost 403 Peugeot. Cu un motor de 1,5 litri, a vandut un milion de exemplare până la sfârșitul anului ciclu de producție în 1962, [27]
Compania a inceput sa vanda masini in Statele Unite in 1958, iar in 1960 a introdus Peugeot 404, care a folosit un cc 1618 (99 cu in) versiune a motorului de 403, înclinat 45 °.404 s-au dovedit suficient de robust pentru a câștiga Raliul Safari din Africa de Est, în patru din cele șase ani între 1963 și 1968.
Mai multe modele au urmat, multe stil de Pininfarina, cum ar fi 504, unul dintre modelele cele mai distinctive Peugeot lui. Ca mulți producători europeni, colaborarea cu alte firme au crescut, Peugeot a lucrat cu Renault din 1966 și Volvo din 1972.
Mai multe modele Peugeot s-au adunat în Australia, care începe cu 203 în 1953. [28] Acestea au fost urmate de 403, 404 și 504 modele cu montaj australian se termină cu 505 la începutul anilor 1980.
Preluarea de Citroën și Europa ChryslerArticol principal: PSA Peugeot Citroen
În 1974 Peugeot a cumpărat o cotă de 30% din actiunile Citroen, și a luat-o peste complet în 1975, după ce guvernul francez a dat sume mari de bani pentru a noua companie. Citroen a fost în probleme financiare, deoarece sa dezvoltat prea multe modele de radicale noi pentru resursele sale financiare. Unii dintre ei, în special SM Citroen și societatea Comotor motor rotativ s-au dovedit nerentabile. Alții, CX Citroen Citroen GS și, de exemplu, s-au dovedit de mare succes, în piață.
Compania-mamă comună a devenit PSA (Peugeot Société Anonyme), de grup, care avea ca scop să păstreze identitățile distincte atât pentru Peugeot Citroen si marci, in timp ce schimbul de inginerie și a resurselor tehnice. Peugeot astfel controlate pentru scurt timp numele de curse Maserati, dar eliminate de acesta în mai 1975.
Grupul apoi a preluat divizia europeană a Chrysler (care au fost anterior Rootes și Simca), în 1978, ca producatorul auto american sa luptat pentru a supraviețui. Curând întreaga Chrysler / Simca gama a fost vândut sub insigna reînviat Talbot până la producția de autoturisme Talbot-branded a fost suspendat în 1987 și la vehicule utilitare în 1992. [29]1980 și 1990
În 1983 Peugeot a lansat populare și de succes Peugeot 205, care este în mare măsură creditat pentru transformarea soarta companiei în jurul valorii de. [30]
Ca parte a Peugeot Guangzhou Automobile Company (GPAC) joint venture Peugeot 504 și 505 au fost construite în China 1985 - 1997.
În 1986, compania a scăzut de brand Talbot, pentru autoturisme atunci când a încetat producția de Horizon Simca bazată pe / Alpine / Solara modele. Ceea ce a fost de a fi numit Arizona Talbot a devenit 309, cu planta fostul Rootes în Ryton și instalații Simca în Poissy fiind predat pentru Peugeot asamblare. Peugeot produce în Ryton a fost semnificativă, așa cum a semnalat foarte Peugeot prima dată va fi construit in Marea Britanie. Numele Talbot supraviețuit pentru un pic mai mult pe vehicule utilitare până în 1992 înainte de a fi abandonate complet.
Trăită de alte factorii de decizie europeni de automobile de volum, vanzarile Peugeot din SUA și Canada șovăit și în cele din urmă a devenit nerentabilă, ca de design Peugeot 505 cu vârsta. Pentru un timp, de distribuție în piața canadiană a fost manipulat de Chrysler. Cateva idei pentru a transforma în jurul valorii de vânzări în Statele Unite, cum ar fi, inclusiv Peugeot 205 în gama sa, au fost luate în considerare, dar nu urmărit. La începutul anilor nouăzeci, Peugeot 405 nou introdus s-au dovedit necompetitive cu modele interne și de import în același segment de piață, și a vândut mai mult de 1.000 de unitati. Vânzările totale au scăzut la 4,261 de unități în 1990 și 2240 până în iulie 1991, ceea ce a determinat societatea să înceteze operațiunile din SUA și Canada după 33 de ani. De atunci, nu există în prezent planuri nu știe să se întoarcă la piața americană. În 1997, doar 6 ani mai târziu, după scoaterea din ambele piețele din SUA și Canada, Peugeot a revenit în Mexic, după o absență de 36 de ani în temeiul Acordului de liber schimb între Mexic și Chile. Notă: Modelele Peugeot (1992-prezent) nu pot fi cumpărate sau importate în SUA din Mexic.
La 18 aprilie 2006, PSA Peugeot Citroen a anunțat închiderea instalației de fabricație Ryton în Coventry, Anglia. Acest anunt a dus la pierderea de 2.300 de locuri de muncă, precum și aproximativ 5.000 de locuri de muncă în lanțul de aprovizionare.Uzina a produs ultimul său Peugeot 206 la 12 decembrie 2006 și în cele din urmă închis în ianuarie 2007.
Peugeot este un drum lung off de la obiectivul său ambițios de a vinde 4 milioane de unitati anual, pana la sfarsitul acestui deceniu. În 2008, vânzările sale au rămas sub pragul de 2 milioane. La mijlocul anului 2009, "negative ale pieței și de condițiile industriei au fost învinuit pentru cade în vânzări și pierderi de exploatare. Christian Streiff a fost înlocuit de Philippe Varin (CEO) și Jean-Pierre Ploue (Design Cap) a fost transferat de la postul său de la Citroen. În 2009, Peugeot a revenit la piața canadiană cu brandul singurul scuter.
Peugeot 107
Cu toate acestea, Peugeot încă planuri pe dezvoltarea de noi modele pentru a concura în segmentele în care în prezent nu se concurează. Collin a afirmat că constructorul francez a concurat în 72% din segmentele de piață în anul 2007, dar el a vrut pentru a obține că cifra de până la 90%. În ciuda programului Peugeot curse sport, societatea nu este pregătită pentru a construi o masina sport pur hardcore mai mult decât viitoarea RC Z coupe sport. Se urmărește, de asemenea, finanțare de la guvern pentru a dezvolta un tren de rulare hibrid diesel-, care ar putea fi cheia pentru expansiunea.
Până în 2010, Peugeot planificate pe urmărirea noi piețe, în special în China, Rusia și America de Sud și în 2011 a decis să re-intra pe piața indiană, după 14 de ani, cu o nouă fabrică la Sanand, Gujarat, India [31].
Peugeot era implicat în motorsport din primele zile și a intrat cinci masini pentru studiile la Paris-Rouen în 1894, cu una dintre ele, condus de Lemaître, de finisare al doilea. Aceste studii sunt, de obicei, considerate ca fiind prima competiție sportivă cu motor. Participarea într-o varietate de evenimente a continuat până la Primul Război Mondial, dar a fost în anul 1912, care a făcut Peugeot contribuția sa cea mai notabilă cu motor istoria sportivă atunci când una dintre masinile lor, condus de Georges Boillot, a câștigat Marele Premiu al Frantei de la Dieppe. Aceasta masina revolutionara a fost propulsata de un motor de drept-4 proiectat de Ernest Henry sub îndrumarea punct de vedere tehnic cunostinte de curse drivere Pavel Zuccarelli și Boillot Georges.Designul a fost foarte influent pentru curse, deoarece motoarele prezentat pentru prima dată DOHC si patru supape pe cilindru modul de viteze mari ale motorului, o abatere radicală de la motoarele de curse anterioare, care s-au bazat pe deplasarea uriașă pentru putere. În 1913 Peugeot de design similar cu 1912 Grand Prix-ul auto a castigat Marele Premiu al Frantei de la Amiens si Indianapolis 500. Atunci când unul dintre cele Racers Peugeot a rămas în Statele Unite în timpul Primului Război Mondial și părți nu au putut fi achiziționate din Franța pentru sezonul 1914, Birmania proprietarului, Bob a avut-o de service, în magazinul lui Harry Miller de către un mecanic tanar pe nume Fred Offenhauser. Familiarizarea lor cu motorul Peugeot a fost baza motorului renumit curse Miller, care mai târziu a dezvoltat în Offenhauser.
Raliuri
Importatorilor din Africa de Est Peugeot a avut un record impresionant în raliuri foarte în anii 1960 - Nick Nowicki și Paddy Cliff câștigat de Est African Safari în 1963, cu un Marshall a intrat 404 sedan. În 1966 și 1967, Tankanyika Motors a intrat în Tanzania câștigătoare sedan Injectarea 404, pilotat de întârziere Bert Shanlkand și Rothwell Chris. S-ar putea au câștigat din nou în 1968, dar în timp ce în al doilea rând, motorul lor a explodat și, în final Nick Nowicki și Paddy Cliff a admis onoarea lui Peugeot prin câștigarea raliului. Peugeot a castigat, de asemenea, Raliul Safari din 1975 (Andersson într-un sedan de injecție 504) și în 1978 (Nicolas într-un motor V6 Coupe 504), ambele masini fiind intrări echipa de uzina.Peugeot 205 Turbo 16.
Peugeot a avut, de asemenea, de succes în continuare în raliuri internaționale, mai ales în Campionatul Mondial de Raliuri cu patru roți-drive turbo versiuni ale Peugeot 205, și, mai recent Peugeot 206. În 1981, Jean Todt, fostul co-driver pentru Hannu Mikkola, Mäkinen Timo și Fréquelin Guy printre altele, a fost întrebat de către Jean Boillot, șeful de Automobile Peugeot, pentru a crea un departament concurs pentru PSA Peugeot Citroën. [43] Peugeot rezultat Talbot Sport, stabilit la Bois de Boulogne lângă Paris, [44] a debutat său Grupa B 205 Turbo 16 la 1984 Tour de Corse în luna mai, și a luat raliu mondial prima victorie în același an, la Raliul 1000 Lacuri în luna august, în mâinile Ari Vatanen [45] Cu excepția unei raliu de anduranta în cazul în care nu au fost Peugeot participă., Vatanen a continuat raliuri mondiale victorie Cinci in linie.
Dominarea Peugeot a continuat și în sezonul 1985. În ciuda accidentului fatal aproape Vatanen în Argentina, în mijlocul sezonului, coechipierul său și compatriotul Timo Salonen a dus la Peugeot prima sa șoferilor și producătorilor "titluri de campion mondial, cu mult înainte de Audi Quattro și Audi Sport a acestora. În sezonul 1986, Vatanen a lui tânărul de înlocuire Juha Kankkunen bate Lancia Markku Alen la șoferilor Titlu și Peugeot au luat producătorii săi două "Titlul înainte de Lancia. Ca urmare a FIA interzicerea de automobile Grupa B pentru 1987, in mai, dupa accident mortal Henri Toivonen lui, Todt a fost indignat și chiar (fără succes) urmărit acțiune în justiție împotriva federației. [43] Peugeot, apoi a trecut la raliu raiduri. Utilizarea 205 și un 405, Peugeot a câștigat Raliul Dakar de patru ori într-un rând 1987 - 1990; trei ori cu Vatanen și o dată cu Kankkunen.206 WRC.
În 1999, Peugeot a revenit la Campionatul Mondial de Raliuri WRC cu 206. Masina a fost imediat competitivă împotriva opoziției, cum ar fi Subaru Impreza WRC, Ford Focus WRC și Mitsubishi Lancer Evolution. Marcus Grönholm a dat masina prima victorie la Raliul 2000 suedez, si Peugeot a continuat să câștige titlul constructorilor în primul an complet de la întoarcere, și Gronholm a șoferilor titlu, în primul său sezon complet WRC. După ce cu succes, dar apărarea strictă titlu producătorilor lor în anul 2001, Peugeot Sport a dominat sezonul 2002, luând opt victorii în mâinile Grönholm și Panizzi Gilles. Grönholm a luat, de asemenea, titlul pilotilor. Pentru sezonul 2004, Peugeot 206 WRC retras în favoarea noului 307 WRC. WRC 307 nu a returnat predecesorul său în succesul, dar Grönholm a luat trei victorii cu masina, una în 2004 și două în 2005. PSA Peugeot Citroen s-au retras de la Peugeot WRC după sezonul 2005, in timp ce Citroën a luat un an sabatic în 2006 și sa întors pentru sezonul următor. Între timp, Gronholm a plecat Peugeot atunci cand au renuntat la sfârșitul anului 2005 la partenerul tanar compatriotul Mikko Hirvonen de la Ford.Touring cu curse de masiniTim Harvey într-un 406 în timpul sezonului BTCC 1996.
De-a lungul mijlocul anilor 1990, Peugeot 406 sedan (numit un sedan în unele țări) atacate turnee campionate auto din întreaga lume, bucurându-se de succes în Franța, Germania și Australia, dar faptul că nu a câștiga o cursă unică în British Touring Car Championship, în ciuda unei numărul de clasări pe podium sub comanda lui 1992 British Touring Car Champion Tim Harvey. În Gran Turismo 2 descrierea salonul 406 rezumă cariera sa de curse ca "o masina turism competitiv, care a concurat în întreaga Europă".
Masinile britanice au fost pregătite de o echipă de la fabrica Peugeot din Marea Britanie în Coventry în 1996, când au purtat-o livrea roșie, și de către MSD în 1997-1998, atunci când acestea purtau un verde și un design distinct flacără de aur. Inițial lipsa 406 de succesul a fost pus pe seama problemelor de suspensie. Pe parcursul anului 1998 406 nu aveau aparent cai putere suficientă pentru a concura cu alergătorii din față "Nissan Primeras și ale Acordurilor de Honda, acest lucru a fost menționat în timpul un rezultat deosebit de puternic de la 406 Harvey, la Parcul Oulton reuniunea BTCC din 1998, atunci când motorsport comentator Charlie Cox a declarat că" unii oameni spune (406) este în jos, pe forță - glumești ". În timpul întâlnirii BTCC primul la Silverstone, în același an, Cox menționează că MSD re-proiectat masina 406 Touring ", de la sol în sus".
În 2001, Peugeot a intrat în trei 406 coupe campionatul British Touring Car pentru a concura cu dominantă Vauxhall Astra coupe. Din pacate coupe 406 a fost la sfârșitul a produsului său ciclu de viață și nu a fost competitivă, în ciuda unor promisiuni spre sfârșitul anului, în special atunci când Peugeot Steve Soper a condus o cursă numai de a suferi defectării motorului în ultimele tururi câteva. Coupe 406 au fost pensionați la sfârșitul anului următor și se înlocuiește cu Peugeot 307-din nou, necompetitiv-în anul 2003.
Peugeot a fost curse în stoc serii de automobile Brazilia din 2007 si a castigat campionate 2008, 2009 și 2011.
Peugeot a fost destul de curse cu succes în Campionatul danez Touring Car, cu atât 306 și 307.Sport masina de curse908 HDi FAP sport prototip, condus de Jacques Villeneuve în 2007.
În anii 1990 compania a concurat in cursele de anduranta, inclusiv Mondial Campionatul sport și cele 24 de ore de la Le Mans cursa cu 905. Echipa de sport a fost stabilit la Vélizy-Villacoublay, Franța. [46] După primele probleme cu fiabilitatea si aerodinamica, 905 a avut succes în Campionatul Mondial de sport, castigand opt din cele 14 curse de-a lungul sezoanelor 1991 și 1992 și câștigarea echipei și titluri de conducător auto în 1992. Peugeot a câștigat, de asemenea, de 24 de ore de la Le Mans în 1992 și 1993.
Peugeot întors la sport de curse și de la Le Mans în 2007 cu motor diesel Peugeot 908 HDi FAP. La 2007 24 de ore de la Le Mans, Stéphane Sarrazin pole-position securizat, dar s-au dovedit fiabile si 908s cedat victoria la Audi. În 2008, a câștigat din nou un Sarrazin pole position, dar Audi a dominat din nou. Pentru 2009 24 de ore de la Le Mans, Peugeot 908 HDi FAPS terminat primul și al doilea ansamblu, condus de către conducătorii auto Marc Gene, Brabham David, și Wurz Alexandru.Formula One
Compania a fost, de asemenea implicat în furnizarea de motoare pentru Formula One echipe, în special la McLaren în 1994, în Iordania, pentru sezoanele 1995, 1996 și 1997, precum și pentru a Prost pentru sezoanele 1998, 1999 și 2000. Interesele F1 Peugeot au fost vândute la Asiatech la sfârșitul sezonului 2000.Peugeot Avenue
Peugeot au dealeri emblematice, numit Peugeot Avenue, situată pe Champs Elysees din Paris, și la Berlin. Showroom-ul din Berlin este mai mare decât la Paris, dar ambele cu schimbarea în mod regulat, mini-expoziții featuring a automobilelor de productie si concept. Ambele sunt dotate, de asemenea, un mic Boutique Peugeot, si sunt locuri populare pentru fanii Peugeot pentru a vizita. Peugeot Avenue Berlin oferă, de asemenea, o cafenea, numit Café de France. Peugeot Avenue la Berlin închis în 2009.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu