Citroën

Fiat SpA, (Fabbrica Italiana Automobili Torino) [4] (Fabrica de automobile italian din Torino), este un producător de automobile italian cu sediul în Torino. Fiat a fost fondată în 1899 de către un grup de investitori, inclusiv Giovanni Agnelli. În timpul mai mult decat sa o istorie lunga secol, Fiat a fabricat, de asemenea, locomotive și vagoane, vehicule militare, si aeronave. Începând din 2009, grupul Fiat (nu include filialei sale Chrysler) a fost cel mai mare producator de masini din lume nouă și cea mai mare din Italia. [5]
Fiat pe bază de masini sunt construite în jurul lumii. În afara Italiei, cea mai mare țară de producție este Brazilia, în cazul în care marca Fiat este lider de piață [6]. Grupul are, de asemenea, fabrici în Argentina și Polonia și o istorie lunga de producție licențelor produselor sale în alte țări. Ea are, de asemenea, numeroase alianțe și asocierilor în participație din întreaga lume, cele mai importante fiind localizate în Italia, Franța, Turcia, Serbia, India și China.
Agnelli nepotul lui Gianni Agnelli a fost presedintele Fiat din 1966 până în 1996, el a servit apoi drept președinte de onoare de la 1996 până la moartea sa, la 24 ianuarie 2003, timp în care Cesare Romiti servit în calitate de președinte. Până la eliminarea lor, Fresco Paolo a servit în calitate de președinte și de Paolo Cantarella ca CEO. Umberto Agnelli apoi a preluat funcția de președinte din 2003 și 2004. După moartea lui Umberto Agnelli la 28 mai 2004, Luca Cordero di Montezemolo, a fost numit presedinte, cu Agnelli moștenitor John Elkann a devenit vice-președinte (la vârsta de 28), precum și alți membri ai familiei, de asemenea, servesc la bord. În acest moment, CEO Giuseppe Morchio a demisionat, iar Sergio Marchionne a fost numit să-l înlocuiască, la 1 iunie 2004.
În septembrie 2010, actionarii au aprobat un plan de a împărți Fiat bunuri de capital întreprinderilor din grup. Agricole și de construcții de producător de echipamente CNH Global NV, producatorul de camioane Iveco, iar diviziunea industriale și marine de Fiat Powertrain Technologies au desprins într-un grup nou de la 1 ianuarie 2011. Compania-mamă, Fiat Industrial SpA, a fost listat la bursa din Milano, la 3 ianuarie 2011. 


 IstorieFiat 3 ½ CV (1899)
Giovanni Agnelli a fondat F.I.A.T. în 1899 (schimbat la partea superioară-și mici Fiat în 1906) [8], cu mai mulți investitori și a condus compania până la moartea sa în 1945, în timp ce Vittorio Valletta administrat activitățile firmei de zi cu zi. Prima masina sa 3 ½ CV-ul (din care doar opt exemplare au fost construite, toate cu corp de Alessio din Torino) [9] puternic semăna contemporan Benz, [9] și a avut un 697 cc (42.5 cu in) motor twin boxer. [9 ] În 1903, Fiat a produs primul său camion. [10] În 1908, primul Fiat a fost exportat în SUA [10] În același an, primul motor de aeronavă Fiat a fost produs.. De asemenea, în aceeași perioadă, Fiat taxiuri a devenit popular în Europa [11] Până în 1910, Fiat a fost cea mai mare companie auto din Italia -. O poziție care le-a păstrat de atunci. In acelasi an, o instalație de licență pentru a produce Fiats în Poughkeepsie, NY, a făcut prima sa masina. Deținerea un Fiat la acel moment a fost un semn de distincție. Costul unui Fiat în SUA, a fost inițial 4.000 dolari [12] și a crescut până la 6.400 dolari în 1918, [13], comparativ cu 825 dolari pentru un model Ford T în 1908, [14] și 525 dolari în 1918, respectiv. [15 ] La intrarea SUA în Primul Război Mondial, în 1917, fabrica a fost închis și reglementări din SUA a devenit prea împovărătoare. În același timp, Fiat a trebuit să aloce toate fabricile sale pentru furnizarea de aliați cu aeronave, motoare, mitraliere, camioane, și ambulanțe. După război, Fiat a introdus primul său tractor, 702 [16] Până la începutul anilor 1920, Fiat a avut o cotă de piață în Italia de 80%. [17].Corso Dante plantelorLingotto fabrica (1928)Publicitate, 1939Mirafiori plantelorLingotto fabrică (azi)
În 1921, muncitorii au confiscat plantele Fiat și arborat steagul roșu al comunismului asupra lor. Agnelli a răspuns prin renunti companie. Cu toate acestea, Partidul Socialist Italian și a organizării sale aliat, Confederația Generală Italiană a Muncii, într-un efort de a efectua un compromis cu partidele de centru dispus sa încheiat ocupația. În 1922, Fiat a început să construiască faimoasa fabrica Lingotto auto - atunci cea mai mare din Europa - care a fost deschis în 1923. Acesta a fost primul Fiat fabrica pentru a utiliza linii de asamblare, prin 1925, Fiat controlat 87% din piața auto italiană [18] În anul 1928, cu 509, Fiat a inclus asigurare în prețul de cumpărare [19]..
Fiat a făcut mașini militare și vehicule în timpul al doilea război mondial pentru Armata și Aeronautica Regia si mai tarziu pentru germani. Fiat a făcut avioane de luptă învechită ca biplan CR.42, care a fost una dintre cele mai comune aeronavei italiene, împreună cu Savoia-Marchettis, precum și rezervoarele de lumina (caduce, comparativ cu omologii lor germani și sovietice) și vehicule blindate. Cele mai bune avioane Fiat G.55 a fost luptător, care a sosit prea târziu și într-un număr prea limitat. În 1945 - anul Mussolini a fost răsturnat - Comitetul Național de Eliberare scos familia Agnelli de la roluri de conducere în Fiat, din cauza legăturilor sale cu guvernul lui Mussolini. Acestea nu au fost returnate până în 1963, când nepotul lui Giovanni, Gianni, a preluat funcția de director general până în 1966, în calitate de președinte până în 1996.Gianni AgnelliGianni Agnelli (în centru) și consiliul de administrație să îndeplinească Fiat președintele italian Sandro Pertini (în dreapta lui) în timpul unei vizite oficiale la noua Sevel Val di Sangro fabrica, 1981.
Printre primii pași Agnelli tinerei după obținerea controlului de Fiat a fost o reorganizare masivă a managementului companiei, care a fost anterior extrem de centralizat, cu dispoziții putin pentru delegarea de autoritate și de luare a deciziilor. Un astfel de sistem a fost eficace în trecut, dar lipsit de reacție și flexibilitatea necesară de expansiune constantă Fiat, precum și de creștere a operațiunilor sale internaționale în anii 1960. Compania a fost reorganizat pe o bază de produs-line, cu două grupe principale de produse - unul pentru autoturisme, alte camioane și tractoare - și un număr de semi-independente diviziune și cu filialele. Managementul de top, eliberat de responsabilitatea de zi-cu-zi operațiunile companiei, a fost în măsură să dedice eforturile sale de a mai ample goluri. În 1967, Fiat a făcut achiziția primul său atunci când a achiziționat Autobianchi; cu vanzari in valoare la 1,7 miliarde USD, aceasta depășit Volkswagen, principalul său competitor european, iar în 1968 a produs unele 1750000 vehicule în timp ce volumul vânzărilor a crescut la 2.1 miliarde USD. Potrivit Newsweek, în 1968, Fiat a fost "auto cel mai dinamic din Europa ... [și] pot veni cel mai aproape de a contesta supremația la nivel mondial din Detroit." Apoi, în 1969, a cumpărat interese de control în Ferrari și Lancia. În timp, Fiat a fost un conglomerat, care deține Alitalia, autostrăzi cu taxă, o mașină de scris și de birou producatorului aparatului, electronice și firmele de echipamente electrice, o companie de vopsea, o firma de inginerie civilă, precum și o companie de constructii internationala. În urma unui acord pe Valletta a făcut cu oficialii sovietici în 1966, Agnelli a construit uzina AvtoVAZ din oraș nou de Togliattigrad pe Volga. Acest lucru a început activitatea în 1970, producând o versiune locală a Fiat 124 ca Lada. La inițiativa sa, Fiat plante de automobile și camioane au fost, de asemenea, construite în centrele industriale din Iugoslavia, Polonia, Bulgaria și România.
În ciuda oferind o gamă relativ competitiv de autoturisme, Fiat nu a fost imun la presiunile financiare pe care industria auto se confruntă în urma șocului 1973 prețul petrolului. Spre sfârșitul anului 1976, a fost anunțat că guvernul libian a fost de a lua o participație de 9,6% în compania în schimbul unei injecții de capital în valoare de un echivalent de 250 milioane £. [20] Dimensiunea investiției libian se poate observa atunci când este comparativ cu 310 milioane lire sterline împrumutul de la FMI, care guvernul italian a încercat să negocieze, la momentul [20] Alte aspecte ale acordului libian a inclus construirea unui camion și a plantelor de autobuz de la Tripoli. [20]. Președintele Agnelli a descris candid afacere ca "o operațiune de reciclare clasic petro-bani, care va consolida rezervele italiene, Fiat oferă cu capital proaspăt și să dea o mai mare grup liniște, în care să realizeze programele sale de investiții" La fel de demn de menționat [20] a fost. faptul că, în ciuda efect de diluare de investiții libian privind acționarilor existenți, cel mai mare actionar al companiei, familia Agnelli, a reținut o participatie de 30% în afaceri recapitalizate. [20]
În 1979, compania a devenit un holding atunci când desprins diversele sale în regiile autonome, unul dintre acestea fiind Fiat Auto. În același an, vanzarile au atins un nivel record în SUA, care corespunde criza petrolului iranian. Cu toate acestea, atunci când prețurile gazelor naturale a scăzut din nou după 1981, americanii au început cumpărarea de vehicule sport utilitare, microbuze si camionete, in numar mai mare (marcheaza o abatere de la preferința lor din trecut pentru masinile mari). De asemenea, producatorii auto japonezi au fost luați o parte tot mai mare a-pieței auto, în creștere de la mai mult de o jumătate de procent pe an. În consecință, în 1984, Fiat si Lancia au retras de pe piață Statele Unite ale Americii. În 1989, ea a făcut același lucru în piața australiană, deși a rămas în Noua Zeelandă.
În 1986, Fiat a achiziționat de la Alfa Romeo guvernul italian. De asemenea, în 1986 15% din acțiunile companiei Fiat a fost încă deținută de către Libia, o investiție care datează din anii șaptezeci mijlocul. Politica externă a SUA sub administrația președintelui Reagan anulat un contract de Pentagon pentru a produce mutari pământ cu Fiat și presiuni compania intr-un buyout de brokeraj a investiției libian. În 1992, doi oficiali de top corporative din Grupul Fiat au fost arestați pentru corupție politică. [21] Un an mai tarziu, Fiat a achiziționat Maserati. În 1995, Alfa Romeo ieșit de pe piață din SUA. Maserati re-intrat pe piața din SUA în cadrul Fiat în 2002. De atunci, vanzarile Maserati au fost în creștere vioi.Paolo Fresco
Fresca Paolo a devenit presedinte al Fiat in 1998, cu speranța că veteran al General Electric ar aduce mai mult accent pe valoarea acționar la Fiat. Prin timp el a preluat puterea, cota Fiat de piață în Italia a scăzut la 41% [necesită citare] de la circa 62% în 1984. [Necesită citare] Cu toate acestea, un Jack Welch-ca stil de management ar fi mult mai dur decât cel utilizat de către italieni (de exemplu, ocuparea forței de muncă în condiții precare comparativ cu durata de viață). În schimb, Fresco axat pe oferirea de mai multe stimulente pentru buna executie, inclusiv de compensare cu ajutorul opțiunilor pe acțiuni pentru top si middle management.
Cu toate acestea, eforturile sale au fost frustrați de obiecții sindicale. Sindicatele au insistat ca salariile ridică fi stabilite de către o lungime de posesiune, mai degrabă decât de performanță. Un alt conflict a fost de peste preferința lui pentru informalitate (fondatorul, Giovanni Agnelli, folosit pentru a fi un ofiter de cavalerie). El a menționat de multe ori cu alți manageri de numele lor în primul rând, cu toate că tradiția societatea obligată să se refere la o altora folosind titlurile lor (de exemplu, "Frescă președinte"). CEO al companiei, Managing Director Paolo Cantarella, a fugit afacerile de zi cu zi ale companiei, în timp ce strategia companiei Fresco determinat și mai ales a acționat ca un negociator pentru companie. De fapt, mulți au speculat principalul motiv el a fost ales pentru locuri de muncă a fost de a vinde Fiat Auto (deși Fresca cu fervoare a negat). [Necesită citare] În 1999, Fiat format prin fuziunea CNH Global NV și New Holland Corporation cauza.


 CEO-ul actual vede alianțe, cum ar fi acestea ca factorul decisiv al succesului viitor al Fiat. În 2005, Fiat a fost curtat Ford. [22]
Ca parte a dezinvestiții recente, sub indrumarea CEO Giuseppe Morchio în 2003 Fiat vărsat sectorului de asigurări, care a fost de operare prin Toro Assicurazioni a grupului DeAgostini. În același an, Fiat vândut activitatea din sectorul aviatic, FiatAvio la Avio Holding. În februarie 2004, compania a vandut interesul său în Fiat Inginerie, precum și miza acestuia în Edison.
Fiat se confruntă cu o multitudine de amenințări, inclusiv prețurilor la oțel în creștere (de la începutul 16-30% din 2008), [23] Un euro puternic, și concurența sporită din partea producătorilor de automobile japonezi și sud-coreeni în Europa. Deși cota de lumina-vehicul de piață de auto japoneze și sud-coreene în Europa este mai mică decât în ​​SUA (12,5% și 3,9%, respectiv față de 30% și 3,9% în SUA), acesta a crescut constant de la aproximativ o jumătate de la sută pe an [necesită citare] În aprilie și mai 2009, posibilitatea unei preluări de Adam Opel GmbH, o filială a General Motors, a fost discutat între cele două companii.. Afacerea a căzut prin intermediul, și General Motors a avut loc la Opel / Vauxhall.Sergio MarchionneFiat 500
Sergio Marchionne a impresionat investitorii de la preluarea de CEO in iunie 2004 [24] Pierderile au scăzut în mod constant din 2002, și Q4 FY2005 de văzut primul său profit în 17 trimestre,. Și a avut un profit de € 196m pentru primele 9 luni ale FY2006 [25]. Marchionne a redus birocrația manageriale Fiat si-a schimbat tonul său la un accent pe piețe și de profit. În timp ce președintele, Luca di Montezemolo, tratate cu politicieni și sindicate, Marchionne reconstruit de afaceri mașina. Succesul modelului Grande Punto a fost în mare parte responsabil pentru redresare în averi Fiat, dar Bravo destul de reușită (succesorul Stilo) și premiat 500 au într-adevăr a cimentat. Fiat a format un joint-venture cu Motors India, Tata si Chery din China motoare. Sub Marchionne, de asemenea, le-a re-intrat pe mai multe piețe mari, care le-a iesiti ani înainte, cum ar fi Mexic și Australia. În decembrie 2008, Marchionne a anunțat Fiat trebuie să devină una dintre primele cinci automobile pentru a supraviețui pe termen lung. În 2009, Fiat și-a exprimat interesul de a achiziționa Opel a General Motors, și America de Sud operare. GM a refuzat oferta Fiat. [26] În Marchionne conducerea Fiat sa întors în Statele Unite și Canada piețele cu noul 500.



 Achiziționarea de Chrysler
La data de 20 ianuarie 2009, Fiat SpA și Chrysler LLC a anunțat intenția de a forma o alianta la nivel mondial. In conformitate cu termenii acordului, Fiat va lua o participatie de 20% la Chrysler și pentru a obține acces la rețeaua sa de distribuție din America de Nord, în schimbul pentru furnizarea de Chrysler cu tehnologia și pentru a construi platforme mai mici, mai multe vehicule consum redus de carburant, în SUA și în asigurarea accesului reciproc la rețeaua de distribuție Fiat la nivel mondial [27]. [28]
În plus, acordul propus ar da dreptul Fiat pentru a primi o suplimentare de 15% (fără a ține cont de numerar), prin realizarea de produse specifice și a obiectivelor comerciale. Nici bani sau sprijin financiar a fost cerut de la Fiat în temeiul acordului. În schimb, acesta ar obține participației sale în principal în schimbul pentru acoperirea costurilor de retehnologizare o uzina Chrysler pentru a produce unul sau mai multe modele de Fiat în SUA. Fiat va oferi, de asemenea, motorul si transmisia de tehnologie pentru a permite Chrysler să introducă mai mici, consum redus de carburant modelele în piața NAFTA. Acordul a fost proiectat de către șeful Fiat, Sergio Marchionne, care a tras înapoi de la grupul italian pragul colapsului dupa preluarea in 2004. Obiectivul principal al parteneriatului a fost de a oferi ambele grupuri, cu economii în mod semnificativ îmbunătățite de scară și la îndemâna geografică într-un moment când au fost lupta pentru a concura cu rivalii mai mari și mai globală, cum ar fi Toyota, Volkswagen si alianta partenerilor SA, Renault si Nissan. [27 ]
La data de 30 aprilie 2009, Fiat a anuntat semnarea unei serii de acorduri pentru a forma o alianta strategica globala cu Chrysler, [29], cu Fiat care beneficiază de miza inițială de 20% și opțiunea de a cumpăra în continuare / primi interese suplimentare de proprietate în Chrysler, în conformitate cu anumite condiții să fie îndeplinite. Participația Fiat ar fi limitat la 49%, cu toate acestea, până când toate împrumuturile guvernamentale a fost rambursat. [30] [31]
Fiat nu ar trebui să plătească nici un ban pentru ei 20% din Chrysler. La 7 iunie 2009, statul Indiana Fondul de Poliție Pensii, Fondul profesorului Indiana pensionare, precum și statului major Mutari Fondul de constructie a cerut Curtii Supreme a SUA de a amâna vânzarea Chrysler către Fiat în timp ce acestea contestă afacere. Fondurile au susținut că vânzarea a mers împotriva legii falimentului din SUA, pentru că răsplătit în mod ilegal creditorii chirografari înaintea creditorilor garantați [32] La data de 9 iunie 2009., Curtea Supremă de Justiție a ridicat blocare temporară, deschizând calea pentru a dobândi Fiat Chrysler. [33] vezi Indiana pensie de stat de Poliție Trust v. Chrysler pentru mai multe informații. La data de 10 iunie, Curtea Supremă de Justiție a anunțat că Fiat a fost acum un proprietar al noului Chrysler Group LLC Chrysler aka.
Marchionne a fost numit CEO al Chrysler în urma apariției sale din procedurile de faliment. Sub conducerea sa, Chrysler a luat pe o structură similară cu cea a Fiat si-a lansat, într-o succesiune rapidă, un număr mare de vehicule complet reproiectat sau odihnit. [Necesită citare] Fiat a lansat 500 său, care a fost disponibil in Europa din 2007 , în Statele Unite și Canada în 2011, marcând întoarcerea companiei la piata auto americana, care a fost absent de la din 1984. Înainte de aceasta, prezența principal de Fiat pe continent a fost Mexic, în cazul în care acesta oferă o varietate mai mare de produse decât în ​​Statele Unite și Canada.
La data de 10 ianuarie 2011, Fiat a anunțat că și-a majorat cota sa din Chrysler de la 20% la 25%, în urma realizării obiectivelor de performanță în primul trei. [34] La data de 11 aprilie 2011, a anunțat realizarea obiectivului de performanta a doua, în creștere participația încă 5% până la 30% [35] La data de 24 mai 2011, Fiat a anunțat că a plătit 1.268 dolari SUA, Chrysler milioane de euro pentru un interes mai mult de 16%, în creștere participația miza total la 46% (complet diluată).. Tranzacția a coincis cu Chrysler refinanțarea datoriei sale de a guvernelor SUA și Canada [36]. La 25 mai autonews.com a raportat că Fiat ar putea cumpăra participații ale administrației publice la Chrysler, cât mai curând sfârșitul lunii iulie 2011, majorându-se miza său total la 54%. [37]
În mai 2011, a reieșit faptul că Fiat ar putea crește de fapt, miza sa în cadrul grupului Chrysler cu mai mult de 70 la suta, prin exercitarea de alte opțiuni. [38]
Într-un depozit de reglementare din data de 22 iulie 2011, pe baza de automobile din Michigan a raportat că a avut loc un interes Fiat 53,5% (complet diluată). Fiat și Chrylser ambele au declarat că se așteaptă ca interesul să ajungă la 58,5% până la sfârșitul anului 2011 ca urmare a realizării celei de a treia a obiectivelor de performanță trei [39] În 05 ianuarie 2012 Informație de presă Fiat a lansat faptul că dreptul de proprietate a crescut la. 58,5% [40] Miza a fost mai mult a crescut la 61,8% în luna iulie 2012. [41].Parteneriat cu Mazda
În 2012, Fiat a format o alianță cu Mazda pentru a dezvolta și de a construi un roadster nou pentru Mazda si marcile Alfa Romeo. [42]ActivitățiFiat veniturilor grupului de către sectorul în 2009.
Activitățile grupului s-au concentrat inițial asupra producției industriale de autoturisme, vehicule industriale și agricole. În timp, acesta și-a diversificat în multe alte domenii, precum și grupul are acum activități într-o gamă largă de sectoare, în sectorul serviciilor și financiar. Acesta este cel mai mare din Italia concern industrial. Ea are, de asemenea, importante operațiuni de nivel mondial, care funcționează în 61 de țări, cu 1063 firme care angajează peste 223,000 de persoane, dintre care 111,000 sunt în afara Italiei.Principalele filiale
Fiat filiale principale de exploatare (directe și indirecte) includ: Fiat Group Automobiles SpA (FGA), Chrysler Group LLC, Fiat Automóveis, SA (filială a FGA); FGA de capital SpA (o JV deținut 50% de către FGA), Ferrari SpA, Maserati SpA, Fiat Powertrain Technologies SpA, Magneti Marelli SpA, Teksid SpA, COMAU SpA, Edizioni Itedi-Italiana SpA (a se vedea Raportul anual 2010 




 Automotive
Pentru Fiat mașini de marcă a se vedea Automobile FiatLocații globale de Fiat site-uri auto Grupa de producție, 2008. Inclusiv plantele proprii, asociații în participațiune și de producție de licență. Fără Chrysler.Fiat 500 (2007)Lancia DeltaAlfa Romeo 159Maserati GranTurismoFerrari 458 Italia
Fiat este cel mai mare producător vehiculului, în Italia, cu masini mici, variind de la Fiat masini de oraș la masini sport realizate de Ferrari, iar utilitare și camioane, cum ar fi Ducato. Pe lângă Grupul Fiat SpA Automobile, companiile Fiat Automotive Group includ Chrysler Group LLC, Ferrari SpA și Maserati SpA Fiat Group Automobiles SpA companii includ: Abarth & CSpA, Alfa Romeo Automobile SpA, Automobile Fiat SpA, Fiat Professional și Lancia Automobile SpA. Ferrari SpA este de 90% detinuta de Grupul Fiat [44].
Mașina Europeană a Anului, Europa trofeul Premier Automotive în ultimii 40 de ani, a fost distins de douăsprezece ori pentru a Grupului Fiat, mai mult decât orice alt producător. Cel mai recent Fiat Nuova 500 a castigat premiul pentru masina European al Anului 2008 [45].
Lista de modele Fiat Group, care au câștigat auto european al anului:

    
1967: Fiat 124
    
1970: Fiat 128
    
1972: Fiat 127
    
1980: Lancia Delta
    
1984: Fiat Uno
    
1989: Fiat Tipo
    
1995: Fiat Punto
    
1996: Fiat Bravo / Brava
    
1998: Alfa Romeo 156
    
2001: Alfa Romeo 147
    
2004: Fiat Panda
    
2008: Fiat 500
Vehicule utilitare
La 17 aprilie 2007 Automobile Fiat "lumina comercială extinsă unitate montată pe vehicul Fiat Veicoli Commerciali a fost rebranduit ca Fiat Professional. [46] Unele dintre Fiat produse de vehicule comerciale ușoare includ Fiat Ducato, Fiat Scudo Fiat Doblò Cargo și.
Fiat principal de vehicule comerciale Iveco de unitate a fost în demerged Fiat Industrial, la începutul anului 2011. Aceasta cuprinde de camioane Iveco (și Seddon Atkinson), autobuze (Iveco Irisbus și) și vehicule de stingere a incendiilor (Camiva, Iveco Magirus și). Pentru informații cu privire la vehiculele lor militare, a se vedea Ariete.Componente
Majoră italian producator de componente Magneti Marelli este detinut de Fiat, și la rândul său deține alte branduri Carello, Corpuri de iluminat, Siem, Cofap, Jaeger, Solex, Veglia Borletti, Vitaloni, și Weber; alte branduri de accesorii includ Cofap brazilian.Produse metalurgice
Fiat SpA detine Teksid, cel mai mare grup de fier turnătoria din lume, cu o capacitate de producție de aproximativ 600.000 de tone anual. Compania a fost înființată în decembrie 1978, precum și desene și produce blocuri cilindru, chiulase, galeriile de evacuare, arbori, arbori cu came și alte componente pentru automobile și vehicule comerciale. Teksid, care este specializata in turnarea și prelucrarea fierului, are fabrici în Franța, Portugalia, Polonia, Brazilia, Mexic și China. Începând cu anul 2007, Teksid SpA conduce, de asemenea, Teksid aluminiu Srl o companie specializata in producerea de turnare și componente auto din aliaje de aluminiu.Sistemele de producție
Sistemelor de producție sunt realizate în principal prin COMAU SpA (acum Systems COMAU), care a cumpărat Pico american, Automatizare Renault si Sciaky și produce sisteme industriale de automatizare. În anii 1970 și 1980, compania a devenit un pionier în utilizarea de robotica industriale pentru asamblarea de autovehicule. Fiat uzine de asamblare sunt printre cele mai bune automatizată și avansate din lume.Servicii
O companie de asigurari, Toro Assicurazioni, a permis Fiat pentru a controla o parte relevantă din această piață (de asemenea, cu companii mici, cum ar fi Lloyd Italico) și de a interacționa cu unele bănci asociate. Toro Assicurazioni a fost achiziționată de gigantul compania de asigurări Assicurazioni Generali și nu mai este legat la grupul Fiat. Fiat păstrează în continuare controlul de Augusta Assicurazioni.Construcție
Facilitatea ingera si Inginerie munca Fiat în diverse domenii de construcții, în timp ce IPI este o companie de mediere, care, de asemenea, se ocupă cu gestionarea de proprietăți imobiliare.Tehnologia informației
Fiat Group este prezent in IT domenii și în comunicările cu TIC - Tehnologia Informației și Comunicării, valoare globală, TeleClient, Londra și Atlanet.Edituri și comunicare
Grupul Fiat detine, de asemenea, branduri importante editoriale, cum ar fi La Stampa (creat în 1926 pentru ziarul faimoasa), Itedi, si Italiana Edizioni. Unele ziare naționale și locale sunt deținute sau controlate în alt mod de către diferite companii. Un specializat reseller spatiu publicitar este Publikompass, susținută de Fiat Consorzio Media Center.Alte activități
Fiat Gesco, KeyG Consulting, Servicii de Sadi vamale, unitate ușor, de management al riscului RM și Servizio Titoli sunt companii mici care lucrează pentru serviciile publice, furnizarea de servicii în economie și câmpuri financiare. Alte activități includ securitizare industriale (Consorzio Sirio), (Fiat Geva) trezoreriei, Fiat Informatii si Servicii de comunicare.
Fiat sprijină Fondazione Giovanni Agnelli, o bază importantă pentru cercetarea socială și economică. Palazzo Grassi, o clădire veche celebru în Veneția, acum un muzeu și anterior susținută de Fiat, a fost în cele din urmă vândut de afaceri francez François Pinault, în ianuarie 2005.
Fiat a început recent sponsorizarea echipei de bob din Jamaica și promovarea acestui sponsorizare prin reclame. Mulți sportivi ca jamaicani, deoarece le văd ca underdogs și ca oameni care se bucura de viata. În timp ce Volvo sponsorizează golf, tenis Mercedes, Hyundai si fotbal, Fiat încearcă să arate unic si mai vesel. Mai mult, echipa este relativ ieftin să sponsorizeze. [47]
Grupul este prezent în multe țări, nu doar în Occident. În special, aceasta a fost una dintre primele companii de a construi fabrici pe teritoriul sovietic, cu cele mai bune exemple cunoscute din Vladivostok, Kiev și Togliatti. Guvernul rus a continuat mai târziu, joint-venture sub numele de AutoVAZ (cunoscut sub numele de Lada afara fosta URSS). Risc a fost cel mai notabil Riva Lada. Fiat are, de asemenea, o filială în Polonia, la Tychy, (denumita anterior FSM) în cazul în care mașinile mici, Fiat (126, Cinquecento, Seicento, Nuova 500 și Ford Ka) si motoare diesel mici sunt făcute. Fiat are de asemenea fabrici în Argentina, Brazilia și Italia. În plus, masinile sale sunt produse prin acordurile de acordare a licențelor și de joint-venture din China, Egipt, Franța, India, Africa de Sud, Turcia și Vietnam [48]. Variante locale ale Fiats sunt produse la aceste fabrici, precum și o mașină lume, Palio. Începând cu 2005, compania detine prima pozitie in piata auto din Brazilia, cu o cotă de piață de aproape 25%.
Fiat are articulat, care dorește să se concentreze pe extinderea în lumea a treia piețelor, deoarece, în cuvintele fostului președinte Fresco Paolo ", acestea sunt piețe singurele care vă puteți aștepta de creștere. [48] Și este adevărat că Fiat specializare în mai mică autoturisme îl pune la un avantaj în aceste piețe, dar mașini vândute în țările lumii a treia tind să fie mult mai simplu decât cele vândute în altă parte (de exemplu, cea mai mare, aer condiționat lipsa), și prin urmare, necesită mult mai puțini bani pentru a dezvolta.
Fiat este, de asemenea, prezent în sectorul vehiculelor de luptă printr-un consorțiu între Iveco și Melara OTO, produsul lor cea mai notabilă fiind LAV B1 Centauro.Fostele activitățiAgricole și utilaje pentru lucrări publice
Grupul Fiat deținut anterior CNH Global (care include constructii Case, Case IH, Flexi-Coil, Kobelco, New Holland, New Holland Construction, și Steyr) și Fiat-Hitachi Construction. Acest lucru a fost în demerged Fiat Industrial, la începutul anului 2011. CNH este cel mai mare producator două utilaje agricole din lume, după Deere & Company și este, de asemenea, al treilea mare producator de echipamente de constructii dupa Caterpillar Inc și Komatsu. Atunci când o parte a Grupului Fiat, CNH a reprezentat aproximativ 20% din veniturile sale totale. [49]Aviație și motocicleteFiat G91T de formare aeronavePrincipalele articole: Fiat Aviazione și Piaggio Aero
Fiat, Fiat cum Aviazione, a fost un producător de aeronave de important, axat în principal pe aviația militară. După primul război mondial, și-a consolidat mai multe Fiat italiene producători de aeronave mici, cum ar fi Pomilio si Ansaldo. Cele mai faimoase au fost Fiat avioane de luptă biplan din 1930, Fiat si Fiat CR.32 CR.42. Alte modele notabile au fost luptători CR.20, G.50 G.55, și un bombardier, Fiat BR.20. În 1950, compania a proiectat G.91 atac la sol avionul lumina. În 1969, a fuzionat cu Fiat Aviazione Aerfer pentru a crea Aeritalia.
În 1959, Piaggio a intrat sub controlul familiei Agnelli. În 1964, diviziunile aeronautice și motociclete divizat pentru a deveni societăți independente. Divizia aeronautică a fost numit IAM Rinaldo Piaggio. Astazi compania Piaggio Aero aeronautic este controlată de familia lui Piero Ferrari, care deține, de asemenea, 10% din constructorul Ferrari.Articol principal: Vespa
Divizia de motociclete, Vespa, prosperat până în 1992, când Giovanni Agnelli a devenit CEO Alberto - dar Agnelli a fost deja suferă de cancer, și a murit în 1997. În 1999, Morgan Private Equity Grenfell dobândite Piaggio.Transportul feroviar
Fiat Ferroviaria, a existat o lungă istorie merge înapoi pre WW2 de forță motrice Fiat de ocazie atât pentru locomotive Diesel și electrice si automotoare (Littorine), nu numai în Italia, ci în alte părți ale Europei, și în America de Sud, dar de departe 1970 , mai cunoscut în întreaga lume, cu dezvoltarea lor comercială de succes a trenurile pendulare Pendolino, primul lucru prototip patru set autoturismului fiind rula în mijlocul anilor 1970. Fiat Ferroviaria mai târziu a fost vândut la Alstom în anii 1990 de mijloc.Agrement
Grupul Fiat proprietatea instalațiilor de schi Sestriere, satul în Alpi este o creație a familiei Agnelli. Facilitățile de schi Sestriere au fost vândute de către grup în 2006.Intreprinderi afara Italiei
A se vedea lista de site-uri de asamblare Fiat Group
Fiat a fost un jucător-cheie în dezvoltarea industriilor cu motor pentru o serie de țări din anii 1950, în special în Europa de Est, Spania, Egipt, Etiopia și Turcia. AutoVAZ de stat funcționează în produsele Lada Tolyatti (Togliatti), Rusia, s-au bazat Fiat, astfel cum au fost produse SEAT din Spania. Lada este acum controlat de Renault, si SEAT de Volkswagen. Un număr mic de Fiats au fost construite în Bulgaria. Printre Fiat primele uzine de asamblare din străinătate a fost unul din Poughkeepsie, New York, între anii 1910 și 1913. Clădirea este acum parte din campusul Colegiului Marist.Fiat Automóveis (Brazilia)Fiat 147 1979 brazilian a fost prima masina moderna pentru a rula pe combustibil pur etanol hidratat (E100).
Fiat Automóveis SA, o filială a Fiat SpA, [50] a început sa produca automobile in Brazilia in 1976, începând cu producția de Fiat 147, versiunea braziliană a Fiat 127 italian, a produs până în 1986. Mai mult de 10 milioane de unitati au fost produse în fabrica Fiat din Betim Automóveis din 1976, [51], plus 232807 de unități în uzina Fiat Argentina Córdoba. Fabrica originala, situat în orașul de Belo Horizonte, costa 250 milioane dolari pentru a construi. Starea de Minas Gerais a avut o participatie de 10-20% în companie și a oferit de asemenea beneficii economice speciale pentru Fiat. [52]
Lansat în iulie 1979, a fost 147 masina de masă produsă pentru prima oară că a fugit pe etanol drept combustibil în loc de benzină [53]. [54] [55] de performanță a crescut ușor și consumul de combustibil a fost cu 30% mai mare, dar costul de alcool a fost un sfert din benzină, deoarece, la acel moment, a devenit scump benzina ca urmare a crizei petrolului din 1979. Această versiune a fost poreclit cachacinha (cachaça putin), deoarece a avut mirosul de băutură care brazilian.Fiat Siena Tetrafuel 1.4 este o masina care ruleaza policarburant ca un sistem flexibil-carburant pe benzina pură, sau E20 E25-gasohol, sau etanol pur (E100), sau ca un combustibil bi-cu GNC.
În octombrie 1984 Automóveis Fiat Uno Fiat introduce, ca un model de 1985. În prezent, mașina este vândut ca Mille Fiat, ca un model entry-level, si a primit facelift cel mai recent pentru modelul anului 2004. Din 1984 până în 2006, până la 2.000.000 Unos Fiat au fost efectuate în Brazilia. Producția de masina lumii - Palio Fiat - a început în 1996 [necesită citare].
După introducerea cu succes 2003 de flexibile vehicule cu combustibili de pe piața braziliană, [56] Fiat Automóveis a lansat primul său model de flex în martie 2004, Palio Fiat, urmată de Siena și Weekend Palio. [57] Fiat vandut 665,514 de vehicule în Brazilia în 2008, [58] care să permită să continue ca producatorul lider de piață timp de șapte ani la rând [59] Flex automobile de combustibil. reprezentat aproape 100 la suta din vanzarile de masini in 2008, si 92 la suta din toate camioanele ușoare vândute. [60]
În 2006, Fiat a introdus Fiat Siena combustibil Tetra, o masina cu patru combustibil dezvoltat sub Magneti Marelli de Fiat Brazilia [61] [62] Acest automobil poate rula ca un flex-combustibil cu etanol 100% (E100),. Sau pe E20- E25 amestec, Brazilia normală benzină amestec de etanol; [63] pe benzină pură (deși nu mai este disponibil in Brazilia din 1993, [64] [65] este încă folosit în țările vecine) sau doar pe gaz natural (CNG). Tetrafuel Siena a fost proiectat pentru a comuta de la orice amestec benzina-etanol pentru a GNC în mod automat, în funcție de puterea necesară de condițiile de drum. [66]Fiat Argentina
Fiat a fost prezentă în Argentina de la începutul secolului 20. Nu a fost o fabrica Fiat din Córdoba, cel puțin în măsura spate ca 1954, când Fiat a încheiat un joint-venture cu două firme locale pentru fabricarea de tractoare. Compania a fost cunoscut sub numele de Fiat-Concord până în 1980. În 1959 construcția unei uzine de automobile în Caseros a fost aprobat, și 1960 a văzut producția de acolo argentinian primul automobil de pasageri produs Fiat, un Fiat 600, Fiat 1100, după Export și după ce, în 1963 Fiat 1500. În 1977 apare 133 Fiat, doar un Seat rebadged 133, dar a făcut în Argentina. Prin 1978, un automobil de fabricație facilitate a fost bine stabilit în Córdoba, producerea Fiat 128s, precum și două modele, care din punct de vedere italian apartinut în deceniile anterioare, 125 (cu unele derivate) și 600R. [67]
În 1980 un joint-venture cu grupul PSA numit Sevel Argentina SA a fost începută, care a durat până în 1995. Actuală de producție de automobile zi a început cu o noua fabrica deschisa in Córdoba, la 20 decembrie 1996. [68] Din aprilie 1997, Siena și Palio producția de modele a inceput.
Producția a fost suspendată la începutul anilor 2000 ca economia argentiniană a mers în jos. În 2008, Fiat a investit bani noi și producția de Fiat Siena sedan si Fiat Palio a fost început. În octombrie 2009, un Fiat Siena HLX devine unitatea 2 milioane de exemplare produse de Fiat în Argentina. Fiat Auto Argentina SA este companie detinuta Fiat SpA. [69]Fiat SerbiaVezi de asemenea și: Automobile Zastava
Întreprinderii sale venit prima dată în 1955, când a fost de acord să o înțelegere cu producatorul Zastava Iugoslavă a asambla Fiats pentru Europa de Est. Primele masini produse de Zastava erau versiuni ale Fiat 1300 și 1400 Fiat. Prin 1970, Zastava a fost producătoare de piese pentru Fiat 124 si 125 mai noi modele Fiat, care au fost asamblate în Polonia. Zastava 750, lansat în 1962, a fost versiunea Zastava lui iconic Fiat 600 minicar. Acesta supraviețuit masina pe care sa bazat, cu o producție care durează până în 1981. Zastavas nu au fost în afara populare din Europa de Est înainte de 1980, deși au fost exportate în SUA și mai multe țări europene, sub marca Yugo în timpul anilor 1980.
Cel mai celebru produs lansat de Zastava este 101 Zastava, o masina cu tractiune fata pe Fiat 128, de asemenea, disponibilă ca versiune hatchback niciodată vândută în Italia. Cu dispariția Zastava 750 în 1981, diferența minicar în intervalul Zastava a fost umplut de Koral Zastava, care a fost cel mai bine cunoscut în Marea Britanie și America, Tempo Yugo sau Yugo 45/55. Acesta a fost bazat pe 1971 Fiat 127, care urma să fie înlocuit de către Fiat Uno în 1983. Ostilitate față de Iugoslavia în urma tulburărilor civil din 1992 a văzut un final rapidă a importurilor, atât la Marea Britanie și America. Fabrica Zastava din Kragujevac a fost bombardat mai târziu, dar a fost reconstruit după ce războiul sa încheiat, și producția a continuat la o altă fabrică din Kragujevac.
În 1987, Zastava a venit cu un design mașină nouă. Florida Zastava - cunoscut în alte piețe, ca Sana Yugo - a fost creata de Giorgetto Giugiaro, la studioul Italdesign, prezentat o gama de motoare rafinate Peugeot. Vânzările au continuat în patria sa, cu o actualizare de la sfârșitul anilor 1990. Zastava nu a lansat o alta masina noua pentru încă 16 ani. 2003 Zastava 10 model a fost un alt design Fiat - de data aceasta a doua generație Punto, iar în 2009 a fost redenumit Fiat Punto Classic
Un nou memorandum de înțelegere între Fiat și ministerul sârb de dezvoltare economică și regională despre achiziționarea de plante Kragujevac Zastava, în 2008, a condus la o nouă societate în curs de înființare, în care italienii ar avea o participatie de 70 la suta si guvernul sârb de 30 la suta. [70] Fabrica a fost redenumit de la "Zastava Automobili Srbija" cu "Fiat Automobili Srbija". În 2010 și 2011, FAS (Fiat Automobili Srbija) a suferit de reconstrucție la scară largă pentru producerea de 500L Fiat în 2012. [71]Polski Fiat / FSO (Polonia)Această secțiune are nevoie de citate suplimentare pentru verificare. (Martie 2012)Gnome lume: curent event.svgAcest articol este depășit. Vă rugăm să actualizați această secțiune pentru a reflecta evenimentele recente sau informații noi disponibile. (Mai 2011)
Automobile Fiat s-au făcut în Polonia din anul 1920. În 1932, Polskie Zakłady Inżynieryjne (poloneze Engineering Works, PZInż) a început producția de Fiat 508, a produs până în anul 1939, de asemenea, ca un vehicul militar. În 1936 licența a fost extins pentru a include modelul Fiat 518. În 1965, guvernul comunist polonez a semnat un acord cu Fiat pentru a produce modele selectate Fiat în Polonia la fabrica FSO din Varșovia, care a fost construită în 1951. Producția de automobile noi - Polski Fiat 125p - a început în 1967. Acesta a fost vizual identic cu Fiat 125, dar a făcut uz de Mecanica Fiat vechi datând din 1960. Masina vândut bine în patria sa și a fost în curând exportate în Europa de Vest. În 1978, a apărut pe un nou hatchback cu cinci uși, Polonez FSO, care a făcut uz de Fiat 125p de rulare. După 1982, Fiat a retras licența acesteia; atunci FSO insigna a fost restabilit.
Polski Fiat 125p de proiectare a supraviețuit până în 1991, timp în care aproape 1,500,000 au fost făcute în mai puțin de 25 de ani. A fost un concurent ieftin pentru autovehicule similare ieftine din Europa de Est, precum și de momentul decesului său, multe Est producătorilor europeni de automobile au fost de adoptare moderne modele de Vest stil în locul arhaice de trei cutie saloane, care abia s-au mutat din anii 1960.
FSO a fost preluat de Daewoo din Coreea de Sud în 1995, timp în care Polonez FSO a fost înlocuit de Caro, care a fost puțin mai mult decât un facelift al design-1978 cu bazele datand din 1960. Aceasta masina a fost vanduta in Europa de Vest până la sfârșitul anilor 1990, și de producție în cele din urmă a terminat în 2002.
FSO a devenit independent din nou, la sfârșitul anului 2000, după ce Daewoo a intrat în faliment și a fost preluată de către General Motors. În ciuda acestui fapt, FSO a continuat să construiască versiuni ale Matiz Daewoo Lanos și Daewoo. Aceste masini ramane in productie la această zi, deși ținta de fabrica este de a se concentra pe producția de Chevrolet Aveo, care a fost deja introdus.Fiat 500 & 126
Fabryka Samochodów Małolitrażowych (FSM) în Bielsko-Biała și Tychy a început producția de 126 Fiat (p), în 1973 și în 1991 Cinquecento.
În 1992, 90% din stocul de FSM (Fiat Auto Polonia, din 1993), a fost achiziționat de către Fiat Auto. De atunci ea a produs Cinquecento, Uno, Seicento, Siena și modelele Palio Weekend cu capacitate de pana la 200.000 de masini pe an. În 2003, FSM devenit unicul producător de Fiat Panda, iar în 2007 a noului Fiat 500 model. Capacitatea a crescut la cca. 280.000 de masini pe an, și datorită investițiilor noi în 2006-2007 vor ajunge la peste o jumătate de milion în 2008. Acest lucru va permite Fiat Auto Polonia pentru a include un nou model de Ford Ka, un joint-Ford Fiat proiect, în producția sa. Este demn de remarcat atât Panda si 500 au fost selectate auto european al anului, respectiv în 2004 și 2008 [72].
Alte investiții Fiat din Polonia este un joint venture Fiat-GM Powertrain a, produce multijet (a se vedea JTD motor) motoare auto, atât pentru Fiat si GM modele.AutoVAZ Lada (Rusia)Această secțiune are nevoie de citate suplimentare pentru verificare. (Martie 2012)Articol principal: Lada
În 1966, Fiat a ajutat URSS industriilor de stat a construi o fabrică de automobile noi (AvtoVAZ) pe râul Volga. Un oraș planificat numit Tolyatti (numit dupa Palmiro Togliatti, fostul secretar al Partidului Comunist Italian) a fost dezvoltat în jurul fabricii, care a început să producă o "masina poporului", similar cu Volkswagen Beetle si 2CV Citroen din Germania și Franța. Masina noua sovietic, numit Lada, a fost o ofertă mai spațioasă, în patru uși sedan si cinci usi variante imobiliare. Fiat instalat unelte britanici mașini furnizate de Herbert-BSA [73] din Birmingham pentru fabricarea pieselor multe Lada. Designul 124 a fost mecanic actualizat pentru a supraviețui în condițiile trădătoare ruse de conducere și ierni extrem de reci. Importurile către Europa de Vest, Canada și unele țări din lumea a treia vândut bine din cauza Prețul mic al lor. Aceasta masina a fost actualizat și a devenit Lada Riva (nume de comercializare, în unele piețe) în 1980.
Tractiune integrala Lada Niva folosește unele componente pe bază de Fiat, de exemplu, motor și cutie de viteze, dar sistemul de propulsie corp și patru roți sunt modele VAZ.SollersAceastă secțiune are nevoie de citate suplimentare pentru verificare. (Martie 2012)
În iunie 2008, Fiat și Sollers Severstal SA a încheiat un număr de asociații în participațiune pentru a face și vinde masini Fiat și motoare în Rusia.
În iunie 2011 Sollers JSC scăzut acordurile anterioare cu Fiat și a anunțat că un joint-venture-ar fi creat cu Ford Motor Company si Chevrolet Motor Company.Bulgaria
1967-1971 a produs Pirin-Fiat în Lovech, Bulgaria.Tofas (Turcia)
Tofas este joint-venture detinut de Fiat SpA și Koç Holding, (37,8% Fiat Group Automobiles, 37,8% și 24,3% Koc altele) [74]. Fiat 124 a fost produs sub licență de către Tofas ca Murat Tofas. Acest lucru a fost înlocuit cu o versiune a Fiat 131, cunoscut sub numele de Șahin Tofas. Astăzi masina Fiat Linea este printre cele fabricate de societatea Fiat-Tofas comun în Turcia, iar compania are 12,1% din piata auto turc din 2007. [75]SEAT (Spania)
În Spania, SEAT - Sociedad Española de AUTOMOVILES de Turismo (Spaniolă Touring Car Company) a fost înființată cu asistență Fiat în 1950, producerea de modele Fiat sub propriul nume până în 1981, când Fiat a retras sprijinul. În 1982 SEAT a semnat un acord de cooperare cu producătorul german Volkswagen și până la sfârșitul anului 1986, după o achiziție a unui pachet majoritar SEAT a devenit parte a Grupului Volkswagen. Cu toate acestea, producția unor modele Fiat pe bază de continuat, care se încheie cu SEAT Fiat-based (Marbella), în 1996.Africa de Sud
În Africa de Sud, Fiat Uno a fost asamblat sub licență de Nissan, care a comercializat prin intermediul reprezentanțelor sale ca Uno, cu branding limitată Fiat.Etiopia
Fiat 131, cunoscut sub numele de auto DOCC Olanda.Egipt
În urma Revoluției din 1952 egiptean, președintele Gamal Abdel Nasser a ordonat EGID (agent Generale de Informații) pentru a stabili o companie de stat de automobile deținută. Nasr a fost fondată în 1960, în Helwan, Egipt. Ea a început să producă unele modele bazate pe Fiat, dar a produs mai târziu Șahin Tofas sub licență de către Tofas. Fiat 128 Ultimul model a fost construit în 2008, în timp ce Șahin este în producție în Egipt.
În prezent, Compania El-Mashrek, o parte a grupului Seoudi este principalul producator de Alfa Romeo si Fiat pentru vehicule piața Egipt. AAV a fost, de asemenea, un producător Egipt pentru Fiat. Ei au adunat Ritmo Fiat în ordinea Nasr.India (Automobile Premier)
Automobile Premier Limited este un producător din Mumbai pe bază de vehicule, fondată în 1944. În 1951, compania a început să producă versiuni ale Fiat 500 pentru piața indiană. Acest lucru a fost urmat de Fiat 1100 în 1954. În 1973, numele premierul a fost folosit pe vehiculele sale pentru prima dată, președintele Premier, bazat pe Fiat 1100 ca Premier Padmini. În 1984, au lansat Premier Fiat 124-bazate pe 118NE și 138d modele.
Fiat India Automobiles Private Limited (FIAPL) este un joint-venture intre Fiat si Tata Motors pe bază de Mumbai. Ea a fost fondată în anul 1997. Fiat Palio Stile construiește și Palio Stile Multijet în India și importă Fiat de 500 în România din Italia, în timp ce Fiat are mai multe masini sub capota planificată pentru India, cum ar fi Linea nivel internațional aclamat, Grande Punto si Bravo, din care Linea a fost lansat în ianuarie 2009 și Punto, în iunie 2009, ambele masini au fost bine primite atât de presă și de public. Fiat a plantelor este situat în apropiere de Ranjangaon Pune în Maharashtra și, de asemenea, produce Indica Tata. [76]Pakistan
Raja Motors sunt producătorii autorizați de autovehicule Fiat în Pakistan din 1948. De fabricație a început cu scutere Vespa în 1948. Proiectul a fost extins în 2001 pentru a facilita asamblarea-cum-de fabricație a automobilelor Fiat ONU. Unitate de producție este situată în Zona Industriala Landhi, Karachi, Pakistan.Sri Lanka
În 1964-1965, Ceylon Transporturilor Consiliul de contemplat producția de autobuze în Sri Lanka, în colaborare cu Fiat. Cu schimbarea guvernului în 1965, CTB a optat pentru o înțelegere cu British Leyland.
În 1973, antreprenorul Upali Wijewardena lui Upali Motor Company a inceput asamblarea a variantei locale a Fiat 128, cunoscut sub numele de Upali Fiat 128 (oficial CMU-FIAT 128). De producție sa încheiat cu introducerea economiei de piață deschise, în 1978.Coreea de Nord
Producătorul auto nord-coreean si dealer Pyeonghwa Motors asamblează două modele Fiat sub licenta din 2002: Hwiparam (fluier) - bazat pe Fiat Siena, Bbeokgugi (bufnita) - bazat pe Fiat Doblò.



Citroën (pronunția cuvântului Franceză: [si.tʁɔ.ɛn]) este un important producător de automobile francez, parte a grupului PSA Peugeot Citroën.

Fondată în 1919 de industriașul francez André Gustave Citroën-(1878-1935), Citroën a fost primul productia in masa companie auto din afara SUA [3] și pionier conceptul modern de a crea un vânzări și rețea de servicii care completează masina cu motor. [4] decurs de opt ani Citroën a devenit cel mai mare producator din Europa și cel mai mare auto 4 în lume. [5]
Turnul Eiffel a servit ca un panou pentru Citroen 1925 - 1934.

Citroën a câștigat o reputație pentru inovație și inginerie revoluționară, care se reflectă în sloganul companiei "Creative Technologie". Istoria sa de inovare a început cu fondarea sa, când André-Gustave Citroën a introdus prima producție de masă industrială a vehiculelor în afara Statelor Unite, o tehnică el a dezvoltat în timp ce mass-producătoare de armament pentru armata franceză în Primul Război Mondial În 1924, Citroën a produs Europa mai întâi toate oțel-bodied masina, B-10. [6] În 1934, Citroën a asigurat reputația sa de inovare, cu Traction Avant său, nu numai primul din lume produs in masa fata-roata mașinii unitate, dar, de asemenea, una dintre masini primul care dispune de un caroserie monococa de tip [7] în 1954, Citroën a produs hidropneumatic lume primul auto-nivelare sistem de suspensie,. [necesită citare], apoi, în 1955, revoluționar Citroen DS, primul automobil de productie european cu frane pe disc. [citare necesare] în 1967, Citroen a introdus farurile primul pivotante în mai multe modele, pentru a permite o mai mare vizibilitate pe drumuri de lichidare.

Marca a sarbatorit Aniversarea de 90 în 2009.


 IstoriePrimii aniAndré Citroën
André Citroën a construit armament pentru Franța, în timpul primului război mondial; după război, cu toate acestea, el a avut o fabrică fără un produs. În 1919, afacerea a început să producă automobile, începând cu A. tip convențional de tip A a fost proiectat de Jules Salomon, responsabilul de design șef de la Le Zebre.
În același an, Andre Citroën scurt negociat cu General Motors pe o vânzare propuse de compania Citroen a GM [8]. Afacerea aproape închisă, dar în cele din urmă a decis că GM a gestionării sale și de capital ar fi prea depășită de preluare. [8] Citroën a rămas, astfel, independentă de mulți ani de acum încolo.
Citroën a fost un marketer-a pasionat folosit Turnul Eiffel, ca semn cel mai mare de publicitate, așa cum sunt înregistrate în Guinness Book of Records. [9] El a sponsorizat, de asemenea, expediții în Asia (Croisière Jaune) și Africa (Croisière Noire), destinat să demonstreze potențialul pentru autovehicule echipate cu sistemul de cale Kégresse să treacă regiuni inospitaliere. Aceste expeditii au atras oameni de știință și jurnaliști.
Demonstrarea tenacitate extraordinară, un Citroën 1923, care a călătorit deja 48,000 km a fost prima masina pentru a fi condus în jurul valorii de Australia. Masina, un Citroën 1923 5CV Tip C Torpedo, a fost condus de Neville Westwood de la Perth, Australia de Vest pe o călătorie dus-întors între august și decembrie 1925. Masina este acum complet restaurat și în colecția Muzeului Național de din Australia [10].
În 1924, Citroën a început o relație de afaceri cu inginerul american Edward G. Budd. Din 1899, Budd a lucrat pentru dezvoltarea organismelor din otel inoxidabil pentru vagoane, pentru Pullman, în special. Budd a continuat să producă organisme de oțel pentru automobile, Dodge fiind primul client mare. La Salonul Auto de la Paris, în octombrie 1924, Citroen a introdus B10 Citroën, primul din otel corpul în Europa. [6]
Masinile au fost inițial succes în piață, dar în curând concurenți (care au fost utilizați în continuare o structură din lemn pentru organismele lor), a introdus noi modele ale corpului. Citroen nu a facut nicio schimbare la caroseriile masinilor sale. Citroen vândut totuși în cantități mari, în ciuda de a nu schimba designul caroseriei, dar pretul masinii a fost scăzut punctul de vânzare principal și cu experiență Citroën pierderi grele. [Necesită citare]
Într-o încercare de a remedia situația, Citroën a dezvoltat Traction Avant. Traction Avant avea trei caracteristici revolutionare: un corp unitar cu nici un cadru separat, suspensie roata din față independentă, precum și tracțiune față. Citroën comandat Budd sa creeze un prototip, care a evoluat în cai putere 7 (CV), 32 CP (24 kW) Traction Avant din 1934.
În 1933, Citroen a introdus, de asemenea, Rosalie, prima masina de pasageri comercial disponibil cu un motor diesel, dezvoltat cu Harry Ricardo.

1919 Citroën Un 8CV Torpedo1921 Citroën B2 Torpedo1923 "Tip C" 5CV1933 Citroën Rosalie Coupe 15CV

Michelin epocaPierre-Jules Boulanger
Dezvoltarea rapida a modelului Traction Avant și facilitățile sale de producție în același timp, a fost prea costisitoare și prea ambițioase, provocând ruina financiară a companiei. În decembrie 1934, în ciuda sprijinul companiei Michelin, Citroen a intrat in faliment. Termen de o lună, Michelin, deja producătorul auto cel mai mare creditor, a devenit în plus acționarul său principal. Din fericire pentru Michelin, Traction Avant avansate tehnologic sa întâlnit cu acceptare pe piata, iar filosofia de bază care a condus la acest design a continuat. Pierre Michelin a devenit președinte al Citroën. Pierre-Jules Boulanger a devenit vice-presedinte al Citroën si sef al departamentului de Inginerie și Design. În 1935 André Citroën a murit de cancer la stomac.
Pierre-Jules Boulanger a fost o primul război mondial aer recunoastere specialist fotografie cu forțele aeriene franceze. El a fost capabil și eficace, și a terminat războiul care a crescut la rangul de căpitan. El a fost, de asemenea, curajos, decorat cu Crucea Militară și Legiunea de Onoare. El a început să lucreze pentru Michelin, în 1918, în subordinea directă a Edouard Michelin, co-director si fondator al afacerii. Boulanger sa alăturat consiliului Michelin în 1922. El a devenit presedinte al Citroen în 1937, după moartea prietenului său și-a păstrat poziția până la moartea sa în 1950. În 1938, el a devenit director Michelin de gestionare comună.
În timpul ocupației germane din Franța, în al doilea război mondial Boulanger refuzat să se întâlnească Dr. Ferdinand Porsche sau comunica cu autoritățile germane, cu excepția prin intermediari. El a organizat un "du-te încet" a producției de camioane pentru Wehrmacht-ului, multe dintre care au fost sabotat de la fabrica, prin punerea crestătura de pe joja de ulei în locul greșit, ducând la convulsii motorului. În 1944, când sediul Gestapo-ului de la Paris a fost demis de către Rezistența franceză, numele lui a fost vizibil de pe o listă neagră nazist din cele mai importante "Dușmani ai Reich-ului", care urmează să fie arestați, în cazul unei invazii aliat al Franței. [11]
Cercetatorii Citroën au continuat munca lor în secret, împotriva ordinelor exprese ale germanilor, și a dezvoltat concepte care au fost ulterior aduse pe piață în 2CV si DS. Acestea au fost considerate pe scară largă de către jurnaliști contemporani ca avangardă, chiar radicale, solutii pentru designul automobilelor. Aceasta a început o perioadă de loialitate a brandului neobisnuite, vazuta de obicei in industria de automobile doar in branduri de nisa, cum ar fi Porsche și Ferrari. Recursul cult ca a automobilelor a avut Citroënistes aproape două decenii pentru a se estompeze, de la 1975 la aproximativ 1995. [Necesită citare]
Citroën a fost subcapitalizate, astfel încât vehiculele sale au avut o tendinta de a fi subdezvoltate la lansare, cu distribuție limitată și rețelele de servicii. Pentru ambele DS importante și modelele CX, dezvoltarea motorul original în jurul căruia s-au dovedit de proiectare a fost planificată prea scump pentru finanțele disponibile, și real al motorului utilizat în ambele cazuri a fost un modest și depășit cu patru cilindri de proiectare.
Citroën a prezentat 2CV (2 cai putere fiscală, inițial numai 12 CP), la Salonul de la Paris în 1948. Masina a devenit un best-seller, atingerea scopului designerului de a oferi persoanelor din mediul rural francez, cu o alternativă la motor calul. Aceasta masina a rămas în producție, cu modificări minore, pana in anul 1990 si a fost o priveliște comună pe drumurile franceze până de curând.
1955 a văzut introducerea DS, prima utilizare completă a sistemului Citroën hidropneumatica acum legendarul suspensie auto-nivelare care a fost testat pe suspensia spate a ultimului dintre tractiuni. DS a fost prima masina de productie european cu discuri frâne.
DS prezentat servodirecție, frane si suspensii hidraulice, și-direcționale din 1968-faruri. Un singur înaltă presiune sistem a fost utilizat pentru a activa pistoanelor din capacul cutiei de viteze pentru a schimba treptele de viteză în transport și să opereze pe ambreiaj Citromatic, Citroën semi-transmisie automată.
Acest sistem de inalta presiune hidraulică ar constitui baza de autoturisme Citroën multe, inclusiv SM, GS, CX, BX, XM, Xantia, C5 și C6. Aceste vehicule comun trăsătura distinctivă a ridicandu-se la înălțimea plimbare de operare atunci când motorul a fost pornit, ca un "cămilă mecanică" (de Automobile si revista Driver). O maneta de lângă scaunul conducătorului auto permis auto pentru a ajusta înălțimea mașinii, aceasta a fost înlocuită cu un comutator electronic. Înălțimea-reglare a suspensiei permite obstacole de compensare, ce pot traversa vaduri adânci fluxuri (lent), și schimbarea pneurilor. Acest tip de suspensie este unic capabil de a absorbi nereguli rutiere fără a deranja ocupanții.
În timpul venture Citroën cu Maserati, Citroën de înaltă presiune sistem hidraulic a fost folosit pe mai multe modele Maserati, pentru funcționarea ambreiajului putere (Bora), puterea de adaptare pedala (Bora), pop-up farurile (Bora, Merak), frâne (Bora, Merak , Khamsin), direcție (Khamsin), precum și întregul Quattroporte al II-lea prototip, care a fost un cu patru usi Citroen SM sub piele.
Citroën a fost unul dintre primii pionieri ai tendința acum pe scară largă a designului aerodinamic de automobile, care ajută la reducerea consumului de combustibil și de a îmbunătăți performanța de mare viteză prin reducerea rezistenței la vânt. Firma a inceput sa foloseasca un tunel de vânt în anii 1950, permițându-le să creeze masini extrem de simplificate, cum ar fi DS, care au fost ani înaintea timpului lor. Deci, bine au fost aerodinamica CX, care a luat numele de la termenul folosit pentru a măsura coeffient glisare - \ indrazneata c_ \ mathrm x \,.

1951 Citroen tracțiune Avant1955 Citroen 2CVCitroen H VanCitroën DSRestructurarea financiara
În 1963, Citroën a negociat cu Peugeot să coopereze în achiziționarea de materii prime și echipamente. Discuțiile au fost întrerupte în 1965.
Asta Citroën ani a preluat producatorul francez Panhard in speranta de a folosi expertiza Panhard in masinile de dimensiuni medii care să completeze gama proprie de foarte mici, masini ieftine (de exemplu, 2CV/Ami) și mașini mari, scumpe (de exemplu, DS / ID). Cooperarea dintre cele două companii au început 12 ani mai devreme, și ei au fost de acord cu o fuziune parțială a rețelelor lor de vânzări în 1953. Panhard a incetat vehicule de luare în 1967.
1968 a văzut o restructurare a operațiunilor la nivel mondial Citroën în temeiul unui holding nou, Citroën SA. Michelin, Citroën mult timp acționar majoritar, a vandut o participatie de 49% la Fiat, in ceea ce a fost mentionat ca acordul PARDEVI (Participarea et Développement Industriale).
Asta Citroën ani cumparat producatorul italian de masini sport Maserati si a lansat SM Grand Tourer, care a prezentat un motor V6 Maserati si un sistem de direcție în totalitate electric, numit DIRAVI. SM a fost proiectat ca și cum ar fi fost înlocuirea DS, un nivel al investițiilor sectorului GT nu ar fi în măsură să sprijine, chiar si in cele mai bune circumstante. Circumstanțele au devenit mai nefavorabile ca 1970 a progresat. Citroën a suferit o lovitură financiară, în contextul crizei energetice din 1973. În 1974, constructorul sa retras din America de Nord, din cauza reglementărilor de proiectare care caracteristicile de bază ale scos in afara legii masini Citroën.
Pierderi uriașe de la Citroën au fost cauzate de eșecul societății Comotor motorul rotativ, plus eroarea strategică de a merge celor 15 ani 1955 - 1970, fără un model din gama de mijloc profitabil de piața europeană, precum și costurile masive de dezvoltare pentru GS, CX, SM, Maserati Bora, Maserati Merak, și Maserati Khamsin modele-o minune tehnologică fiecare în dreptul său propriu.Citroën SMMaserati BoraCitroën GS BirotorCitroën CXPSA epocaAcest articol poate să conțină cercetare originală. Vă rugăm să-l îmbunătățească prin verificarea afirmațiilor făcute și adăugarea de referințe. Declarațiile constând numai din cercetare originala poate fi eliminat. (Septembrie 2009)
Citroen a fost slab și incapabil să reziste dedurizare a pieței de automobile care a însoțit criza de petrol din 1973. Acel an Fiat sa retras din PARDEVI și sa întors participatia de 49% la Michelin. Acesta a fost un semn de rău augur de lucruri să vină și, mai puțin de un an mai târziu, Citroen a intrat in faliment. Guvernul francez se temea mari pierderi de locuri de muncă și a aranjat discuții între Michelin si Peugeot, în care a fost decis să fuzioneze Automobile Citroen si Peugeot Automobile într-o singură companie. În 1974, Peugeot achizitionat 38,2% din actiunile Citroen și a devenit responsabil pentru gestionarea activităților combinate, în special în cercetarea lor, de cumpărare, precum și departamentele de investiții.
Peugeot vandut Maserati De Tomaso in mai 1975, iar firma italiană a fost rapid în măsură să exploateze imaginea brandului Maserati de a vinde zeci de mii de nou-proiectate Bi-Turbo modele.
Preluarea a fost finalizat în luna mai 1976, astfel cum Peugeot SA a achizitionat un pachet de 90% din actiunile Citroen SA, iar companiile au fost combinate într-o companie holding, cunoscut sub numele de PSA Peugeot Citroën.
Venture PSA a fost un succes financiar 1976 - 1979. Citroën a avut două modele noi de succes în piață în acest moment (GS si CX), un renăscută 2CV Citroen, iar Citroen Dyane, în urma crizei petrolului, iar Peugeot a fost de obicei prudent în finanțele proprii, lansarea Peugeot 104 bazată pe Citroen Visa si Citroen LNA. Apoi PSA a cumparat activele Chrysler Europe, care a rebranduit ca Talbot, ceea ce duce la pierderi intre 1980 si 1985.
PSA diluat treptat atitudinea ambițioasă Citroën de inginerie și design într-un efort de a rebrandui marca de a apela la o piață mai largă. În anii 1980, modelele Citroën a devenit din ce în ce Peugeot-based, urmând tendința la nivel mondial industria auto numită "platformă de partajare." BX din 1982, folosea sistemul de suspensie hidropneumatica și a avut încă un aspect Citroënesque, fiind în același timp alimentat de la Peugeot-derivate motoare și folosirea podea, vazuta mai tarziu pe modelul Peugeot 405. Până la sfârșitul anilor 1980, multe din caracteristicile distinctive ale marcii au fost eliminate sau diluat - convențional Peugeot Aparataj înlocuiește Citroën lui ciudate, dar ergonomic "Lunule" desene sau modele, [12] complet cu indicatorii de auto-anulare, care Citroën au avut anterior a refuzat să adopte, din motive ergonomice .
Citroën sa extins în mai multe piețe geografice noi. La sfârșitul anilor 1970, compania a dezvoltat o masina mica, pentru producția în România cunoscut sub numele de Oltcit, care a vandut in Europa de Vest ca Axel Citroën. Vânzări au fost afectate negativ de slaba calitate a construi. Joint-venture care sa încheiat, dar o nouă între PSA si Toyota se produce acum, cum ar fi masini Citroën C1 din Republica Cehă.
În China, Citroen a inceput sa vanda masini in 1984, si construieste in prezent o gama de masini de familie, inclusiv C3 si Xsara si masini la nivel local, cum ar fi destinate modelelor Fukang și Elysée. Citroën este un brand la nivel mondial, cu excepția, în America de Nord, în cazul în care compania nu și-a revenit de la SM a fost efectiv interzis în 1974, pentru care nu îndeplinesc US National Highway Traffic siguranță Administrație (NHTSA) reglementări barei de protecție.
Producția de 2CV sa încheiat în 1990. Mai recent, Citroen a introdus modelul C3 Pluriel, o decapotabila neobisnuita, cu aluzii puternice la 2CV, atât în ​​stilul caroseriei (cum ar fi capota) și în acesteia, toate-rotund practic.Citroën VisaCitroën BXCitroën BerlingoCitroen Xantia
Citroën ulterior a anunțat că a fost înființarea unei serii de masini premium sub numele de DS, care va rula în paralel, alături de gama mașină actuală. Gama DS a fost lansat la începutul anului 2010, cu DS3, o masina premium mica pe plan etaj noul C3. DS3 a fost urmată de DS4 mai mare și, respectiv, de mare DS5. Insigna lor din spate este un nou logo-ul DS, mai degrabă decât familiar Citroën dublu chevron și toți vor avea Coafura semnificativ diferite de masina lor sora echivalent [13]. [14]
Vânzările la nivel mondial de vehicule sa redus de la 1460373 în 2010 la 1,435,688 în 2011, cu 961156 de acestea vândute în Europa. [15]

Citroën C3 PlurielCitroën C4Citroën DS 3Citroën MetropolisCitroën Revolte 2009LogoLogo-ul folosit din 1985 până în 2009
Originea logo-ul poate fi urmărită înapoi până la o excursie făcută la Łódź oraș, Polonia de 22 de ani, André Citroën, unde a descoperit un design inovator pentru o unealtă în formă de chevron-utilizate în frezare. El a cumpărat brevetul pentru aplicarea sa în oțel. Mecanic o treaptă de viteză cu dinți elicoidali produce o forță axială. Prin adăugarea unui treapta a doua, elicoidale în opoziție această forță este anulată. Cele două ghilimelele unghiulare ale logo-ul reprezintă contactul combinarea a doi [16].
Prezentarea logo-ul a evoluat în timp. Înainte de război, a fost pronunțată în galben pe un fond albastru. După război, a devenit galoane herringbones mai subtile, de obicei, pe un fundal alb. Cu compania caută o nouă imagine în timpul anilor 1980, a devenit logo-ul alb pe rosu pentru a da o impresie de dinamism, subliniat de sloganul de publicitate.
În februarie 2009 Citroen a lansat o noua identitate de brand pentru a sărbători aniversarea a 90 de ani, înlocuind designul 1985. Aceasta a constat în noul logo, proiectat de Landor Associates [17] - o variantă 3D metalic din logo-ul dublu chevron însoțită de un font nou pentru numele Citroën si noul slogan "Créative Technologie". O campanie TV amintea de peste 90 de ani de Citroën a fost comandat să anunțe noua identitate a publicului. [18] aspect nou este în curs de laminate la dealeri la nivel global și este de așteptat să ia trei-cinci ani.


 File:Citroen B11 Sport 4-Door Berline 1951.jpgFile:Citroen Xantia rear 20080228.jpgFile:CitroenC4.JPG
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu