STRATEGIE PNEURILOR DE LA SUZUKA AMESTECA DIN NOU CARTILE IN FORMULA 1
Sebastian Vettel s-a apropiat la doar patru puncte de liderul clasamentului general, cu cinci curse inainte de finalul sezonului, dupa ce a castigat Marele Premiu al Japoniei avand o strategie cu doua opriri la boxe. Campionul mondial en-titre, care a castigat cel de-al doilea titlu din cariera chiar aici la Suzuka, a plecat de pe cea mai buna pozitie a grilei de start cu pneurile Pirelli P Zero Galben, de compozitie soft, dupa care, la prima oprire, a trecut pe cele de compozitie hard. Pilotul Red Bull Racing a stabilit cel mai bun timp in penultimul tur al cursei cu compozitia mai dura a pneurilor Pirelli nominalizata pentru aceasta cursa.
Singurii piloti care au plecat in cursa cu pneurile de compozitie hard au fost Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), Charles Pic (Marussia) si Michael Schumacher (Mercedes) de pe pozitiile 19, 21, respectiv 23 ale grilei de start. Dupa incidentul din primul tur, cand pe circuit a iesit si masina de siguranta, Mark Webber (Red Bull Racing) a intrat la boxe si a trecut si el pe anvelopele de compozitie hard. Australianul a oprit in turul 26 pentru a doua oara, cand a ales tot pneurile hard, si, in final, a terminat cursa pe locul 9.
Printre pilotii de top care au intrat primii la boxe au fost Jenson Button (McLaren) si Kimi Raikkonen (Lotus), ambii trecand pe pneurile hard in turul 13. Kamui Kobayashi de la Sauber a facut si el aceeasi manevra un tur mai tarziu. Liderul cursei, Sebastian Vettel a oprit in turul 17, a trecut pe anvelope hard, si a revenit in postura de lider dupa un pit stop perfect al echipei Red Bull Racing. Printre ultimii piloti care au schimbat de pe soft pe hard a fost si Timo Glock (Marussia), care a parcurs 20 de tururi cu pneurile P Zero Galben cu rezorvorul de benzina plin.
Vettel a facut ultima oprire in turul 37 si a revenit pe circuit tot in postura de lider, la un tur dupa oprirea brazilianului Felipe Massa de la Ferrari. Pilotul care a castigat cele mai multe pozitii in urma strategiei schimbului de pneuri a fost Michael Schumacher. Pilotul de la Mercedes, care a parcurs ultimele tururi cu pneurile de compozitie soft, a castigat 12 locuri si a terminat in final pe 11.
Si Pastor Maldonado s-a folosit de strategie pentru a urca in clasament. Pilotul de la Williams a inceput cu pneurile soft, la prima oprire a trecut tot pe soft, iar in final a schimbat pe anvelopele de compozitie hard si a terminat in puncte pe locul opt, dupa ce a plecat in cursa de pe pozitia a 12-a. O strategie similara au avut si Daniel Ricciardo de la Toro Ross si Pedro De La Rosa de la HRT.
Chiar daca in Japonia vremea este schimbatoare, cursa s-a desfasurat in conditii normale, iar temperautra asfaltului a fost de 30 grade Celsius la start. Acest lucru a pus o presiune supliementare pe pneuri si asa solicitate la maximum de caracteristicile circuitului de la Suzuka.
„La inceputul anului am avut unul din cele mai stranse debuturi de sezon din toate timpurile cu sapte castigatori diferiti in primele sapte curse. Acum se pare ca si finalul va fi la fel dupa ce Sebastian Vettel si echipa Red Bull Racing au ales o strategie cu doua opriri la boxe si au castigat Marele Premiu al Japoniei. Anul trecut echipele au preferat o strategie cu trei opriri la boxe, dar anul acesta majoritatea a facut doar doua. Acest lucru scoate in evidenta performanta si rezistenta pneurilor P Zero pe cel mai solicitant circuit din calendar si asta chiar daca toate compozitiile sunt mai moi decat cele de anul trecut, iar temperaturile au fost mai ridicate decat in 2011. Am fost martorii unui duel senzational intre Kobayashi si Button pentru ultimul loc pe podium. Vreau sa-l felicit pe Kamui pentru primul podium din cariera care a venit fix la el acasa, dar si pe Felipe Massa pentru primul sau podium din acest sezon”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu